• idolf

Resepresentkort

Vi har önskat oss bröllopsresan i present.
    Någon som kan ge tips på vart de som inte vill ge kontanter ska vända sig?
    Om man köper på ett ställe, gäller det bara där då?

• Svar på tråden Resepresentkort
  • allegra

Vi kommer också att önska oss bidrag till vår bröllopsresa i present och tänker föreslå att gästerna kan köpa presentkort på tex flygvaruhuset som säljer resor för alla researrangörer, om de inte vill ge pengar. Ticknet är ju ett annat exempel. Då är ni ju inte låsta till enbart en researrangör.

• Pepparmyntan

Vi sa till våra gäster att vi önskade oss presentkort från Ticet. De har många destinationer i världen att välja på och olika typer av resor. Det funkade jättebra. Dessutom är de en stor kedja så de finns på många ställen.

• A.M.

allegra och pepparmyntan:
    Hoppas bara ni varit noga när ni önskat er ... så att era gäster handlar presentkort på rätt ställe - TICKET heter reseföretaget, inget annat (Ticnet finns det något annat som heter, de säljer biljetter till musikevenemang och teaterföreställningar).

• idolf

Ja det var så jag tänkte. Skulle vara lite tråkigt om vi fick presentkort på olika resebyråer och man inte kan använda dem samtidigt.
    Så Flygvaruhuset och Ticket alltså!?

• Pepparmyntan

Ja naturligtvis var det resebyrån Ticket jag menade. Blir fel när man skriver hastigt ibland.

• allegra

TICKET menade jag ju självklart. Var lite snabb på tangenterna bara..

• idolf

Tackar för alla svar
    Så alla resepresentkort går att använda på Ticket och Flygvaruhuset?!
    Bara kollar så jag fattat rätt. Jag är lite lost när det gäller sånt här, då jag aldrig rest med flygplan

• Duchess

Alla resebyråer/flygbolag vars resor säljs via Ticket och Flygvaruhuset går nog att använda där. Men det finns ju också bolag som inte är anknutna till någon av dem.

Ring till dem och fråga vad som gäller, det är nog säkrast. Jag håller med dig om att det vore snopet att stå där med presentkort som inte gäller...

• Oddansfru

Vi har önskat oss presentkort på Forex, perfekt enligt oss!

• idolf

Tack för alla svar Jag ska ringa till ovanstående bolag för att höra vad som gäller

• Mia41

Jag har fått från Ving när jag fyllt år och nu önskar vi oss fler när vi gifter oss. Dom har bra resor tycker jag och lång giltlighetstid på sina resescheckar

Svar på tråden Resepresentkort