• frökenfrida

Uppblåst mage

Hej. Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Det är nämligen så att i torsdags blev jag väldigt illamående och detta satt i hela dagen. I fredags började jag känna hur magen blev allt mer uppblåst. I lördags och idag har det varit förfärligt. Det bullrar i hela magen och det är gasigt. Jag har även haft problem med diarré och haft lindrigare feber. Vad ska man göra åt detta? Någon som upplevt liknande? Jag tror inte att jag ätit något speciellt... Bör man söka hjälp? Tacksam för svar.
    /Frida

• Svar på tråden Uppblåst mage
  • ialu

har du fortfarande problem?? fick du någon hjälp? Sitter i ungefär samma sits.

• frökenfrida

Hej!
    Nu har jag inga problem för tillfället men jag har haft stunder då jag kännt att det varit på g igen. Jag var sängliggandes närmre en vecka sist, med feber och illamående förutom uppsvälldheten. Levde i princip på fil de dagarna. Det finns en tablett på Apoteket, receptfri, som är mot gaser. Man måste dock hålla på ett par dagar om jag inte minns fel innan själva effekten kommer. Så mitt tips är att om du känner minsta lilla symptom så ta den medicinen ifall du skulle drabbas flera dagar is träck. Jag tror att det var magkatarr men fick det aldrig diagnostisiterat.

KRAM

• ialu

var på VC igår och de tog en hel del blod av mig för att kunna testas. Får hoppas att de kommer fram till något. Vad som helst är bättre än att inte veta vad det är som gör mig såhär. Köpte receptfria tabletter på apoteket(rek av läkare)= som jag blev tvungen att ta idag redan. Men de hjälpte..dock ej mot illamåendet!!!

• Buslinna

Zantac brus är bra för att tillfälligt lindra gasproblem.

Inte för att jag tror att det löser era problem, men tills att ni förhoppningsvis hittar en lösning så kan de kanske lindra lite.

Svar på tråden Uppblåst mage