• Vickan29

Slå ut ring!

Vad kostar det ungefär att slå ut en ring?
    Jag blev övertygad att ta en mindre storlek än jag ville och jag vet fortfarande inte om det är rätt, väntar jag för länge med att bestämma mig får jag betala själv för att slå ut den. Det är ju inte så farligt om det inte kostar många hundralappar.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Slå ut ring!
  • Bröllopstokiig

Jag har förstorat min ring. 1½ stl. Det kostade 625 kronor på Guldfynd.
    Jag tror att det kostade mer för mig eftersom det är stenar i ringen men jag vet inte.

• Vickan29

Oj då, det var ju ganska dyrt! J
    ag har också stenar i min. Kanske ska passa på att förstora nu när jag får gratis. När jag är varm får jag nästan inte på mig ringen.
    I affären påstår hon att ringen kommer sitta dåligt och stenarna hamna på undersidan om jag tar en storlek större. Min förlovningsring är en stl större + rundad inuti och den storleken trivs jag med jättemycket. Den kan man visserligen snurra runt på men vigselringen är inte rundad så den blir ju mindre. Man kanske kan förstora en halv storlek?

• Fru Cinderella

Om jag skulle ändra min enstensring i titan in eller ut en storlek skulle det kosta 500:-

• Rosen74

Hej !
    Vad jag har hört av den guldsmed som vi har köpt våra ringar av, så är det betydligt dyrare om man har stenar i och anledningen är att det enda sättet att vara helt säker på att det blir bra (dvs att infästningen till stenarna inte förstörs) är att lägga till en bit i ringen.
    Mitt förslag till dig är att ta ringen till en annan guldsmed och fråga vad det skulle kosta för just din ring.

Svar på tråden Slå ut ring!