• sommaren -06

Det vackraste Cecilia Vennersten

Hej!

Är det någon som vet var jag kan få tag på noterna till "Det vackraste" med Cecilia Vennersten?

Undrar också ifall någon har tips på andra vackra, kärleksfulla och lyckliga sånger att sjunga i kyrkan?

Tack på förhand!! :)

• Svar på tråden Det vackraste Cecilia Vennersten
  • Elsie76

Inte för att vara en viktigpetter, och du kanske inte bryr dig, men jag är rätt säker på att den låten syftar på kärleken till ett barn.
    Ungefär som Afzelius Sång till friheten som man också brukar använda vid bröllop, det är ju kärleken till friheten som åsyftas.

• Sanna Panna

Har aldrig hört att det skulle vara kärleken till ett barn som den handlar om... "att älskas utav dig är det vackraste för mig", "stunder av lycka, att bara ha varann", "vår kärleks varsamhet är det vackraste jag vet" - tycker att texten mer speglar man och kvinna (eller kärlekspar) än förälder - barn.

Vi ska ha den, det är dock min M2B som valt den...

• Elsie76

Jag trodde inte heller det, tills låten dök upp på en skiva med titeln "kärleken till ett barn" eller nåt sånt.
    "...är att se dig, när du sover" känns inte direkt som kärleken mellan man och kvinna.

• Gabbies

jag tycker att de e vackert att se min M2b sova iaf..

• meb

Oavsett vilket så spelar det väl ingen roll vad den syftar till från början. Huvudsaken är vad en sång betyder för den som gifter sig. Tycker den är jättefin. Den är ju vanlig på bröllop dessutom. Lycka till med att hitta noterna!

• meb

Måste bara tillägga att min m2b brukar säga att han älskar se mig sova :)

• Sagan

Spelar det någon roll om den är skriven till ett barn eller kvinna/man? Det är väl brudparets tolkning som är det viktigaste!

Kan tipsa om att den finns med i boken "Kärlekens sånger" utgiven av Notfabriken 2005. Kanske har de den boken på biiblioteket!! (Annars finns den relativt billigt på olika internetbokhandlar.)

Svar på tråden Det vackraste Cecilia Vennersten