• Petite73

Hur mycket tid för dukning och dekoration?

Undrar hur lång tid och hur många personer som behövs för att duka för ca 80 personer.

Det som jag kommer på som behövs göras är:

- Ställa upp bord och stolar
    - Lägga på dukar
    - Ställa fram talrikar, glas, bestick och servetter
    - Sätta blommor i vaser och ställa ut vaser/ev. annan enkel dekoration.
    - Lägga ut placeringskort

Mineralvatten ska ställas fram senare.

Något annat som borde fram?

• Svar på tråden Hur mycket tid för dukning och dekoration?
  • Ettolrach

Det tar längre tid än man tror så ta god tid på dig. 2-3 timmar minimum skulle jag tro.

• rerre

Vi fixade allt sådant kvällen före, förutom bordsdekorationerna. De kom till lokalen vid 11 på förmidagen och värdparet såg till att de kom på plats.

Ska du göra det samma dag blir det nog stressigt.

• Storasystern

Det beror på hur många ni är och hur snabba och effektiva ni är. Om alla är superfokuserade går det att göra på ca 1h, men mindre kan nog bli svårt.
    Skulle hellre säga 2h för att ni inte ska behöva känna er så stressade och hinna titta igenom att allt ser OK ut.

• Sandra2

Låt någon annan göra det så slipper du bry dig på den största dagen i ditt land.

• Pepparmyntan

Svårt att gissa. Men som Ettolrach skriver beräkna 2-3 timmar. Kanske bra om ni är 2-3 personer som hjälps åt.

Ska ni ha levande ljus?
    Ska ni ha festprogram?

Minns själv att det tog ganska lång tid att vika linneservetterna fint. Fick stå och stryka lite på dem för att det skulle hålla ordentligt.

• Petite73

Tack för svaren. Vi får tyvärr inte tillgång till lokalen förrän på morgonen.

Vi ska inte ha levande ljus, och jag funderade på att hyra färdigvikta linneservetter (lite dyrare, men mycket snabbare).

Har inte tänkt att jag och min älskling ska duka, vore absolut alltför stressigt.

Tror jag ska försöka hitta 2 personer som kan göra dukningen på morgonen, så kan våra föräldrar hjälpa till med slutfixandet och kolla att allt ser bra ut när de kör ut alkohol+dryck till festlokalen innan lunch.

Själva kommer vi väl ha nog med att putsa fjädrarna inför premiären

Svar på tråden Hur mycket tid för dukning och dekoration?