• Solsken_82

Cambridge (ja, ytterligare en tråd :-))

Hej hopp!

Jag har lite frågor till er som ätit ck, ren kur, under en längre tid.

Till att börja med undrar jag om ni har orkat arbetat samtidigt (alltså arbeten där man rör på sig mkt, inte kontorsjobb)? Fick ni någonsin några svimningsattacker? (Skulle vara lite jobbigt om det hände under arbetstid...)

Var det så att ni mådde lite dåligt i början av kuren med yrsel och huvudvärk, och att det sedan allteftersom tiden gick stabiliserade sig? Eller var det så att illamåendet, yrsel o.dyl. kom och gick under kurens hela förlopp?

Jag vet att det är många där ute som har hållt på med ren ck under flera veckor och jag skulle bli supertacksam om ni tog er tid att svara!!

Kram!

//Solsken_82

• Svar på tråden Cambridge (ja, ytterligare en tråd :-))
  • nattens drottning75

hej solsken-82

Jag gick på ren kur i 6 veckor, för några år sedan. Jag tyckte att de fyra första dagarna var jätte jobbiga, jag hade ont i huvudet och kroppen (sprang på toa flera gånger i timmen), men efter de mådde jag jätte bra. Jag saknade inte mat. Jag har ett stilla sittande jobb, och rör inte på mig mycket under fritiden så jag kan inte svara på ifall man orkar jobba.
    Lycka till

• Solsken_82

nattens drottning75:

Vad peppande att höra att det kan gå så bra! Har idag varit och köpt pulver och hade tänkt sätta igång på måndag (ska hälsa på min familj i helgen och vill helst bespara dem mitt diethumör...)

Hur mkt gick du ner och har du lyckats hålla vikten efteråt?

• nattens drottning75

jag gick ner 13kg på 6 veckor.
    jag var sjuk i de sista 2 veckorna och då gick jag inte ner något, så igentligen gick jag ner 13 kg på 4 veckor.
    Tyvärr lyckades jag inte behålla den nya vikten, eftersom jag inte ändrade på mina gammla vanor, började äta som innan efter att jag gick ner i vikt.
    Jag ska börja igen med cambridge imorgon, och den här gången vet jag att jag måste ändra på mina vanor för att kunna behålla den nya vikten.
    Hur mycket vill du gå ner?
    Jag vill gå ner ca 24 kg.

• louisek

jag har provat cambridge kuren, jag körde en kombikur ochick ner 9 kg på 8 veckor och min sambo gick ner 12 kg på samma tid... Jag har inte några problem att hålla min vikt nu, har helt lagt om min kost och "sköter" mig bättre och mår mycket bättre. Lycka till om ni börjar med cambridgekuren!!!

• Solsken_82

nattens drottning75 :

Jag vill helst gå ned 28 kg (då hamnar jag på 60) men först och främst vill jag nå ned till 65 vilket innebär att jag måste tappa 23 kg. Jag är helt otroligt motiverad!!! Då jag bor ensam så behöver jag inte anpassa mina måltider efter ngn annan och därför ser jag inte ngn ursäkt till att jag inte skulle köra på ren kur tills jag nått målet (vilket innebär minst 12 veckor, oj vad mkt det låter...).

Skulle vara superkul om vi kunde peppa varandra =). Vad jag är mest orolig för är att man ska vara hungrig och tappa behärskningen. Stämmer det verkligen att suget/hungern försvinner? I så fall skulle det vara en oerhörd befrielse...

louisek :

Skönt att höra att det finns folk som verkligen har bevarat viktminskningen efter avslutad kur! Nu blir jag genast ytterligare peppad.

• pickolina

Jag har aldrig gått på ren kur själv men så här sägs det i alla fall... Om du inte fuskar, utan går på ren kur så kommer du gå in i ngt som kallas ketos efter några dagar och i detta tillstånd mår man tydligen kanon, känner sig inte hungrig osv osv....

Jag är inne på min andra dag idag men jag har fuskat genom att dricka te m mjölk i... Om det kommer hindra mig från att hamna i ketos vet jag inte än, det märker man... :)

• nattens drottning75

Hej solken_82

Då var det dags att börja igen, och det känns jätte bra. Jag ska träffa min konsulent idag. Jag skulle vilja gå på ren kur 10 veckor (fyller år ca 11 veckor). Jag har inte varit normalviktig på 11 år, så det ska bli kul att bli det lagom till min födelsedag.
    När jag gick på ren kur tidigare, så lagade jag mat till min familj (barn och man) och jag kände inte mig sugen att äta, inte heller när de åt lördagsgodis var jag sugen. Så oroa dig inte du kommer att klara det, klarar du de första dagarna fixar du 12 veckor utan problem.

• nattens drottning75

solken_82
    glömde skriva, visst vore det kul om vi kunde peppa varandra. Jag skulle behöva det.

• elma1976

Jag har gått på ren kur i 11 veckor och tappat nästan 20 kg! Inte fuskat någonting alls. Cambridge har funkat jättebra för mig, ketosen gör att man inte känner sig hungrig, nu är jag dock så nära målet att det har kommit en psykisk hunger...

• Solsken_82

elma1976 :
    Bra jobbat! är du klar med din rena kur eller ska du fortsätta tappa? Vad var din utgångsvikt och var är du nu?

nattens drottning75 :
    Jag är övertygad om att kommer att fixa detta, har du dessutom gått på ren kur tidigare så vet du ju vad det handlar om.

Jag är lite orolig, det är så att jag ska sommarvikariera på en produktionsanläggning och börjar den 12:e. Idag fick jag mail från min arbetsgivare som sa att jag ska få gå en truckutbildning som pågår en 13-14:e juni och att lunch samt fika ingår. Kommer bli sååå pinsamt när jag säger att jag inte äter vanlig mat... Dessutom den 12:e, då jag kommer till jobbigt första dagen, och måste förklarar varför jag inte vill äta i matsalen osv... Vet inte hur jag ska säga det till dem .

Svar på tråden Cambridge (ja, ytterligare en tråd :-))