• tove79

Vilken hårfärg rekommenderar du för att täcka grått hår?

Tyvärr blev jag grå tidigt så jag får kämpa med att färga håret. Tyvärr så har de slutat sälja mitt favoritmärke så nu har jag testat flera olika intensivtonongar men ingen täcker riktigt ordentligt. Jag tänkte att jag skulle testa färg den här gången och undrar nu vilket märke som är bäst. Jag vill ha en mörkbrun färg men absolut inte svart.

• Svar på tråden Vilken hårfärg rekommenderar du för att täcka grått hår?
  • Moa*

Loreal!
    Alla deras färger tycker jag är toppen!
    Jag har färget håret i 15 år och älskar deras färger.

Lycka till!

• pickolina

Nej toning täcker inte grått hår, det står tom på förpackningarna. Så det är ju inte så konstigt om det inte blir bra menar jag... Köper du färg, dvs inte toning och kollar så det står på förpackningen att den täcker grått hår så kan du välja vilket märke du vill.

Min mamma har väldigt grått hår och hon använder alla möjliga olika märken. Blir alltid lika bra.

För övrigt så är L´Oreal ganska kända för att vara väldigt röda i färgen. Därför har min mamma slutat med just dem...

• ninjan

Som föregående talare (skrivare) sa, så täcker inte intensivtoningar grått hår till 100%. För gråhårstäcning krävs naturnyanser. Men jag vet inte hur benämningen på dom är på färg man köper i affär. Tror att schwarzkopfs naturnyans-affärsfärg kan ha betäckningen -0 ..
    (ex 5-0)

Svar på tråden Vilken hårfärg rekommenderar du för att täcka grått hår?