• Ida-maria

angående plockning av ögonbryn

Nån som har ett bra förslag på en salong i Sthlm där man kan plocka ögonbrynen? Eller kanske Make up store gör sånt? Dom finns ju överallt...

Jo, ska man låta ögonbrynen växa ut helt o hållet innan man går dit? Vågar man ens göra det?Kommer se ut som ett troll i några veckor!

• Svar på tråden angående plockning av ögonbryn
  • Amazonas

Man kan göra det var som helst! Jag vet faktiskt inte om Make Up Store gör det...
    Jag har alltid haft jättesvårt för ögonbrynsplockning. Jag tycker det gör vansinnigt ont och tårarna rinner och rinner. Sedan hittade jag en turkisk salong där tjejen plockade dem med snurrade gummiband (på något sätt). Det rev till ordentligt några gånger och sen var det klart. Hur bra som helst!

Jag tycker inte du ska låta dem växa ut innan. De klarar att plocka hur korta stråna än är!

Tyvärr har jag inget konkret förslag på en salong i stockholmsområdet...
    Lycka till!

• hanch

ja, make up store gör det. Jag lät mina växa på inrådan från tjejen som skulle noppa. Visst ser man ut som ett troll ett tag men det kan det vara värt för att kunna få dem riktigt snygga.

• Ida-maria

Då ska jag kolla på närmsta make up store och kolla med dom. Vill ha lika snygga ögonbryn som Emma Andersson har. Nu har jag smala saker som jag har haft sen tonåren. Är nog dags för en förändring.

• Lucia05

Tror ni det är svårt att få brynen lite kraftigare igen efter att man noppat dem smalare i flera år?
    Modet växlar ju. ;)

• Andreas_flicka

Hej, vissa har svårare än andra att få sina ögonbryn att växa ut igen. Min kusin råkade noppa sina jätte konstigt en gång och det tog ett ganska bra tag innan de växte tillbaka. Jag råkade noppa lite för mycket i böjen på det ena brynet och det växte ut på någon månad. Även fast mina ögonbryn inte växer särskillt snabbt. Men det är som du säger helt klart snyggare med ett par tjockare ögonbryn.

Såg också ett program på femman där de sa att man kan se åldern på människor genom att kolla på ögonbrynden dvs om stråna är långa eller inte. Vissa klipper sina ögonbryn. Men jag skulle aldrig våga klippa så nära ögat...

• h-b

Jag vill rekommendera Puder på Västmannagatan. Jag är själv jättekinkig att noppa själv, tycker det gör ont. Men på Puder gick det så fort och gjorde mindre ont än när jag gör det själv. Däremot är man ju helt röd om brynen ett par timmar, men det får man väl stå ut med. Apropå troll......

Svar på tråden angående plockning av ögonbryn