• jejan

silikon och sport

Jag undrar hur mycket man kan idrott efter man gjort en bröstförstoring. Är det t.ex ok att spela fotboll?

• Svar på tråden silikon och sport
  • Swing

När allt är läkt och man fått ok av sin doktor kan man sporta precis som tidigare. Jag opererades för ett par år sen och springer 3 mil varje vecka utan problem. Det viktiga är en bra och välsittande sport-bh.

• famousfairy

hej, jag känner en dansös som var 100% tillbaka efter 3mån.
    Själv få jag inte jogga eller gör heftiga styka träning med bröstmusklerna förran efter 3 månader.
    Du kan säkert spela fotbåll .. med en riktigt bra sport bh, men kanske vänta 3 mån och var försiktet med knuffar!!
    Pickolina och Swing vet nog!!

• jejan

ja själva sportandet i sig är jag inte så orolig för, det tror jag att jag känne rnär det går bra, det jag är orolig över är att det är en kontaktsport och att man därför inte ska spela? självklart ska man väl passa sig lite för kontakt i början efter operationen men undrar om det går att köra på som vanligt sen när allt är läkt?

• jejan

tack för era svar förresten glömde jag säga.

• jejan

någon som har något bra tips på en bra sportbh att investera i och hur det ska sitta. Har två från casall nu och en från champion men jag tycker att det är obehagligt när brösten "gungar" (känns liksom att implantaten gungar inuti) när man springer. Det var iofs "bara" 7 v sedan jag operarades så det kanske ger dig, eller är det bara så att jag inte vant mig än?

• pickolina

Ingen fara, bara att sporta på! :D
    Implantaten ska tåla sådana smällar och kroppen tål det på samma sätt som innan... Så det är inga problem!

Om du har gelehallon behöver du aldrig bry dig eftersom de inte kan läcka men om du har flytande implantat (silikon eller saltlösning) så kanske man ska vara lite försiktigare/uppmärksam när de börjat bli gamla däremot. De blir kanske känsligare/svagare då. Det kan nog en klinik svara på.. Men nu när de är nya ska det absolut inte vara några som helst problem.

• pickolina

Känslan av att implantaten gungar kommer alltid att finnas. Du kommer nog vänja dig... Annars kan du ju testa att ha två st sportbehås på dig. Många med stora bröst måste göra så för att få ordentligt stöd. Även de med naturliga bröst, för de gungar precis lika mycket! Skratt... :D

• Pumpkin

Jag rekommenderar ShockAbsorbers sportbhar - de är superbra!

Svar på tråden silikon och sport