• Dessi

Hjälp! Gladiolus i "buketten"?

Har inga höstblommor jag gillar och har svårt att hitta några som matchar färgtemat blått och guld (vill inte ha blå rosor). Jag har därför börjat fundera på att ha tre st gladiolus med guldband runt som bukett. Vad tror ni om detta? Har ännu inte bestämt färg. (Gifter mig 2/9)

Men vad ska brudgummen ha för corsage och tärnan för bukett i så fall?

• Svar på tråden Hjälp! Gladiolus i "buketten"?
  • f.d. Svart brud

Dessi, Det går bra att ha gladiolus som corsage och i andra former av bukett än armbuketter. Gladiolus kan man ju dela upp i flera delar...

Här är exempel på buketter med gladiolus i som inte är vanliga armbuketter:

www.svartbrud.se/galleri.asp&ID=370&Bid=91
    och
    www.svartbrud.se/galleri.asp&ID=130&Bid=35

• Dessi

Tak, tack! Jag lutar nog ändå åt en armbukett för att göra det enkelt. Tror dessutom det skulle passa bra med klänningen, men jag får väl köpa hem några blommor och kolla. :)

• f.d. Svart brud

Jag tänkte inte så mycket på din bukett, den har du ju redan bestämt dig för. Ville mest visa att man inte behöver ha hela gladioler, utan att man kan stycka upp dem i mindre bitar för t ex corsage eller tärnbuketter.

Som enkel tärnbukett kan man ju ha t ex bara en gladiolus kanske med ett fint band om stjälken.

• Blivande Fru!

Jag ska ha just galdioler i en slags armbukett när vi gifter oss, men det är inte förräns 29Juli.
    Kommer då säkerta tt visa bilder
    Man behöver ju inte beställa förrän 1månad 2veckor innan.

• Blivande Fru!

En månad till 2 veckor innan, ska det vara.

Svar på tråden Hjälp! Gladiolus i "buketten"?