• MSMS

Liten kyrka/kapell i Stockholms innerstad

Finns en massa fina kyrkor i Stockholms innerstad... Men dom verkar sååå stora! Vi ska inte ha något jättelitet bröllop, utan mellan 40-50 pers. Något tips på kyrka som passar? (Vill ju inte att det ska eka...:D)

• Svar på tråden Liten kyrka/kapell i Stockholms innerstad
  • _ia_

Allhelgonakyrkan på Söder kanske kan vara nått. En söt, lite mindre kyrka i trä.

• Pepparmyntan

Djurgårdskyrkan är liten och söt i trä.

• I do!

Seglora kyrka på Skansen. En liten söt träkyrka som du bokar genom att ringa Skansen. Den har ingen församling så du måste ha med egen präst.
    Sen har Skansen flera fina festlokaler man kan hyra efter vigseln.

• micropop

Gustav Adolfs kyrka på Östermalm är relativt liten. Ligger fint och avskilt i en liten park mellan Karlaplan och Gärdet. :)

• MSMS

Åh tack!! Vi är inte så jätteförtjusta i träkyrkor... Men Gustav Adolfs kyrka ska jag kolla närmare på...=)

• micropop

Snyggt jag stavar... Skyller på tangentbordsdyslexi, när man hela tiden träffar fel tangenter :D

• Loppan75

Är man lagd åt det mer avskalade och moderna hållet så rekommenderar jag kapellet i Hammarby Sjöstad. Mysigt kapell med plats för 47 gäster. Där ska vi gifta oss om 6 v.

• Eurolady

Ersta kyrka på söder är liten och väldigt fin. Utanför har man dessutom en av de bästa utsikterna över hela vackra Stockholm. Om jag inte skulle gifta mig borgligt skulle jag gifta mig där.

Svar på tråden Liten kyrka/kapell i Stockholms innerstad