• Charlize

Från blondin till brunett?

Hej tjejer!

Vet inte om det här rä rätt forum men det är alltid kul att få lite feedback.

Jag har i hela mitt liv varit blondin. Ibland mer, ibland mindre, styrt av färgen ja valt på slingor. Min "riktiga" hårfärg är ju mer pttfärgad egentligen.
    Nu har en tanke rotat sig i mitt huvud (fast det var min man som först på skoj slängde ur sig idén). Jag skulle vilja bli brunett!
    Jag har gröna ögon och inte alls sådär riktigt blondinblek hy (ni fattar vad jag menar...), så jag tror att det skulle funka bra, bara min frisör kan hjälpa mig att hitta rätt nyans.

Är det någon annan som har erfarenhet av att göra en sån här förändring?
    Hur blev det?
    Finns det kanske någon hemsida där man kan testa hur man skulle se ut?

Det skulle vara så kul att chocka alla!

Tacksam för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden Från blondin till brunett?
  • confetti

Jag har gjort tvärtom istället! Har mörkbrunt hår egentligen men har färgat det blont och trivs hur bra som helst med det!

Det roliga är att alla (familj och vänner) har reagerat positivt på det och tycker att det ser så naturligt ut. Fastän jag är mörk från början så har jag ganska ljus hy och inte så mörka ögonbryn och ögonfransar så jag tror det är därför det inte ser konstigt ut.

Det är kul att variera sig och testa nya saker. Jag tycker definitivt att du ska färga håret för du kommer säkert att passa i det!

• pickolina

Jag har haft de flesta färger man kan ha, inkl lila och rosa... *hehe*

Det är skitkul att göra sådana förändringar och får du bara hjälp med en färg som passar dig så kommer det nog bli huuuur snyggt som helst.

Jag tycker personligen att det är snyggare att färga brunt om man är råttfärgad än blont. Utväxten blir ju så grymt ful när en för mörkhårig tjej färgar håret ljust. Blir MYCKET snyggare när de färgar det i en snygg mörkare färg istället.

Jag tycker personligen att denna bloneringshysteri är hemk och omodern.... Men många verkar ha fastnat i den. :(

Du kommer säkert bli ursnygg!!! :) Go for it!

• Nean82

Började färga håret när jag var tolv och då hade jag olika nyanser av rött och ibland lila. Sedan har jag illrött största delen av gymnasiet. Till slut blev mitt hår färgmättat och då hade jag en neutral brun nyans. Jag har alltid var mörk i håret. Förra sommaren fick jag för mig att jag ville testa något helt nytt, och då blev jag blond. Jag trivdes bra och hade gärna fortsatt varit blodin, men mitt hår klarade inte av blekningen så nu är jag brunett igen med guldiga slingor.

De kommentaren de flesta gav mig när jag blev brunett igen var - Nu ser du ut som du igen!!!
    Det var ju det jag inte ville när jag blev blond.
    Ibland vill man bara göra något nytt och komma ifrån sitt gamla jag, därför tycker jag du ska prova.

• Charlize

Tack för era svar.
    Blir verkligen sugen att göra det nu, men det är lika bra att vänta till hösten när inte solen förstör....

Jag får återkomma och berätta hur det blev sen då! :)

• Heroine

Jag gick från blondin till brunett för två år sedan. Är råttfärgad egentligen... Det var en stor omställning. Av ngn anledning färgade jag håret istället för att tona och det blev mycket mörkare än jag tänkt mig. Nästan svart! Kändes som jag hade peruk i ett par veckor, sen kom sommaren och blekte lite. Är mkt mer nöjd med färgen nu när jag tonar själv (brun).

• Charlize

Har också funderat på det där med att det kan bli för mörkt...
    men jag tänkte ta en hyfsat ljus färg först och i så fall lägga in lite mörkare slingor sedan för att få lite "liv" i det.

Tona vågar jag inte göra för risken är att det inte alls blir den färgen man har tänkt sig. Särskilt inte om man som jag har tre olika färger på slingor i håret.... Men det kan man ju kanske göra senare om man bestämmer sig för att vara brunett ett tag....

Svar på tråden Från blondin till brunett?