• DoktorD

Helt blå bukett -förslag på blommor? Hjälp!

Tänkte ha en helt och hållet blå bukett till min is-vita ganska enkla klänning när jag gifter mig i augusti. Jag är blek och mörkhårig och passar i kalla kalla färger.

Vad tror ni skulle bli fint? Skulle vilja ha en mer rund än droppformad bukett. Och blandat med stora och små blommor. Ev kan jag tänka mig något brunt, typ en gren el dyl.

Har ingen koll på blommor alls. Tror ni att det funkar? Behöver hjälp! Måste beställa snart!

• Svar på tråden Helt blå bukett -förslag på blommor? Hjälp!
  • Hej baberiba

Kan du inte ha en rund bukett med blåa rosor med vita pärlor instuckna i rosorna. Sen går det ner i ett grönt långt skaft i ngt gräs som du håller i och ett blått band runt...Har sett en sån bukett men vet inte vart jag har bilden....ska se om jag kan hitta den...så snygg var den.

• RCE

Det finns en jättesöt blå bukett på denna hemsida
    www.aklejatrend.com/

Gå in under brudbuketter , finns en helblå

Lycka till!

• maljor

ang. blåa rosor... hade tänkt att ha det först men blev avrådd av floristen eftersom det är en överhängande risk att de färgar av sig på klänningen =(

• lindali10

Hortensia, förgätmigej, viol, afrikansk lilja, syren.. blåklint, krysantemum.

• DoktorD

Oj! Jag gillade verkligen bollgilia! Tack brun ögd!

Och den med blommor som se ut som små druvklasar (med lite fantasi...) och lite kvistar virat om, nr 2 från Lilla bus, nr 720 på Bernzons blommors hemsida! Vad är det?

(Ni märker att jag är nybörjare i blomstervärlden!)

• Lilla-bus

pärlhyacint, en jättefin blomma. Hör med floristen ett tag i förväg bara så det går att beställa den. Lycka till!

• T-C

Jag har beställt en droppformad bukett med blå blommor och cremefärgade rosor. De blåa blommorna heter stor riddarsporre och jättevackra tycker jag. De har säsong i augusti. På latin tror jag de heter Delphinium elatum.

Lycka till!

Svar på tråden Helt blå bukett -förslag på blommor? Hjälp!