• jejan

Beräkning av points eller kalorier

Är det någon som vet någon sida eller någonstans man kan ta reda på hur många "points" det är i olika saker, eller hur man räknar kalorier? utan att behöva betala något. Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Beräkning av points eller kalorier
  • Fru Abramsson

Hej!
    Finns en sida som räknar poäng,. Inte samma som points hos VV, men nästan. Jag får äta 21points hos VV och 23 poäng.
    www.mabra.com

• jejan

verkar som att man måste vara prenumerant?

• Fru Abramsson

Nej inte på tidningen, men på tjänsten. Kostar 100kr/månad.
    Är det nån särskild produkt du undrar över så kanske jag kan hjälpa dig.
    Har pointsguide, butiksguid, restaurangguide och pointskalkylator..

• jejan

åh vad snäll du är. Det är så här att jag är ca 165 cm och väger ca 65 kg. Vill gå ner ca 7 kg och vet inte riktigt hur man räknar points och så hur jag ska hålla mig till. Småäter nog lite mkt och det är nog där många av kilorna sitter. Tränar inte så mycket som jag gjorde innan heller och har hört att man kan "ta igen" några points med träning. Tänkte det kanske motiverar en lite... men jag vet som sagt inte vad som krävs...

• Fru Abramsson

Du har ju ett visst antal grundpoints som är tilldelade dig per dag. Dessa beror på din vikt, din ålder, din längd och hur mycket du rör på dig....
    Sedan kan du mycket riktigt tjäna motionspoins beroende på vad du gör..
    Du får träna/motionera hur mycket du vill, men du får endast äta 12 av dina motionspoints/vecka...
    Du kan oxå spara points, max 4/dag. Du kan INTE spara points i mer än 7dagar.

• jejan

ok, tack för ditt svar. Har du någon lista över hur många points olika saker innehåller?

• Fru Abramsson

Jejan:
    Ja, jag har många "listor".
    piontsguide
    butiksguide
    restaurangguide och rn kalkylator som kan räkna ut pointsantalet beroende på kalorier och fett per 100gram..

Håller på med middag nu.. Kollar senare här..
    Ha det så länge.
    maila om du vill:
    tifo04tp11@studentmail.ec.se

• Fru Abramsson

Jejan:
    Jag vet ej hur gammal du är eller vad du arbetar med..
    Enligt mina beräkningar, om du ej är över 35 och har ett arbete där du mest sitter och arbetar får du äta 19points för att gå ner i vikt.

• Mrs. Robinson

Tjana tjejer,

Har i USA drar VV alla over en kam. Om man vager 150 pounds (68Kg) eller mindre far man ata 20 points per dag. Resten verkar vara samma (35 bonus points/vecka etc)

Svar på tråden Beräkning av points eller kalorier