• Borneling

Tårta i Malmö eller Lund? HJÄLP

Vi ska gifta oss och vill lägga extra pengar på en lyxig, annorlunda, god bröllopstårta!

Något tips?

• Svar på tråden Tårta i Malmö eller Lund? HJÄLP
  • Penny28

Det finns ett konditori i Staffanstorp, vet ej vad det heter...

• Jupiter2

Ultimatecake är verkligen helt otrolig! Supebra service, hon är hjälpsam och villig att designa tårtan helt efter era önskemål. Detta ingår i det vanliga priset. Figurer kostar lite extra, men det gör ju ett vanligt brudpar också. Gå in och titta på hennes hemsida.
    Ho har också väldigt goda smaker och man få komma dit och smaka innan för att kunna bestämma sig. Lycka till!

• lillafruh

Finns även tårtesset i stafffanstorp, ligger i gamla stationsbyggnaden, brevid ag:s. Jättefina annorlunda tårtor!

• Penny28

Just det lillafruh! Det var så det hette!!

• Malmö bruden

Har ni kollat på Mimmas Bagericafé?
    Vi tog vår tårta därifrån och den såg så fin ut. Har sett på hennes sida att hon har en tårta som är hjärtformad med färska blommor. Vi får väl förnya våra löften snart så man kan köpa en tårta till från henne.
    Vi gifte oss 2002 och då var Mimmas Bagericafé nyöppnad, och nu har hon beställningar varje helg.

www.mimmas.se

• Tezzie

Tårt ateljen i malmö säger jag vi beställde där när vi skulle ha dop och ville ha en lyxig tårta eftersom vi inte bjöd på mat..

• talvi

Vet inte alls om det är vad ni är ute efter men konditori Hollandia på Södra Förstadsgatan gör helt gudonliga moussetårtor. Hade själv velat ha passionsfrukttårtan därifrån men eftersom vårt bröllop hålls 40 mil härifrån så funkar inte det.

• tristesse

Jag måste också rekommendera Hollandia. Deras choklad-passionstårta är nog den godaste tårta jag ätit, sen vet jag inte säkert om de gör sina tårtor som bröllopstårtor, alltså den klassiska i flera våningar, kanske nån vet här inne?

Svar på tråden Tårta i Malmö eller Lund? HJÄLP