• Hoppas på ett ja

Tänk om de inte tycker att jag är vacker

Hmm ja jag försöker ju att gå ner i vikt till bröllopet, men jag inser ju att jag inte kommer att lyckas bli så mycket smalare än vad jag är nu. Jag känner mig så deppig över detta och är jätterädd att jag kommer se ut som en stoppad korv i min klänning. Man vill ju känna sig som världens finaste när man går upp för altargången och man vill ju att andra ska tycka att man är vacker. Men just nu känns det bara som jag lika gärna kan strunta i alltihopa. Känns som att alla som gifter sig är såå vackra...alla uutom jag. Ibland när jag går in på en affär och ber om hjälp med saker som rör bröllopet så känns det som att de kollar på mig och undrar hur någon kan gifta sig med mig *suck*. Hoppas denna deppsvacka går över. Nån som känner igen sig???

• Svar på tråden Tänk om de inte tycker att jag är vacker
  • Jenca

Jag tror inte det är möjligt att inte vara vacker i en brudklänning! Och med lite smink och iordninggjort hår så kommer du att se fantastisk ut!!

Även om man inte är så nöjd med hur man ser ut ibland 'till vardags' så brukar man känna sig fin när man gjort sig iordning och fått på sig sin klänning. Tanken på att det är ens bröllop den dagen får en oxå att stråla.

Se till att pyssla om dej själv lite så ska din deppighet förhoppningsvis försvinna snart!!

• picachu

Hoppas på ett ja:

Hä....jag startade också en tråd på denna tema: brollopstorget.se/Forum-1-13/m1659937.html

Jobbigast är det och titta på hur fina "alla andra" är.
    Jag kan bara säga att jag känner igen mig, och jag kommer förmodligen fortsätta att pendla mellan "fan vad jag är ful, bäst vi ställer in skiten" och "fan kul det kommer att vara och fan vad finast jag kommer vara!"
    Jag säger bara - hang in there. Du kommer att känna dig bättre igen!

• Mimsan75

Hoppas på ett ja,

Vill bara säga att jag har varit på x antal bröllop med brudar och brudgummar i alla olika "storlekar" och det finns aldrig ngt vackrare än brudparet på deras dag. Har ALDRIG upplevt brudar som "överviktiga eller knubbiga" på ett bröllop utan enbart som vackra och lysande av glädje (underbar syn, vill jag bara tillägga)

Känner dock igen min egen osäkerhet i dina tankar, alla har vi komplex, jag har min hy som är mitt värsta komplex, vem vill se ut som en prickig korv i ansiktet på sin bröllopsdag? Visst finns det concealer och foundation etc, men man är ju fortfarande "bucklig" i hyn.

När jag känner mig deppig och inte tror att jag kommer vara fin på min bröllopsdag brukar jag tänka på att alla som kommer har sett mig i vardagssituationer, sååå ngn slags "förbättring" borde ju smink, "forma kroppen strumbyxor", håruppsättning, korsetter och sist men inte minst brudklänningen göra. Det brukar trösta mig lite iaf.

JÄTTE STYRKEKRAMAR till dig,

du kommer stå där och bara lysa tror jag.

Lycka till

• Wanki

Huu, jag känner igen mig! Jag ser ut som en stoppad korv i min klänning som inte alls blev som jag tänkt mig utan framhäver mindre fina sidor av mig själv. Jag har ocksa känt angest över att trava fram pa altargangen och alla ser hur ful jag är! Jag brukar drömma att jag hittar en jättefin klänning som far mig att se mycket smalare ut. Det känns faktiskt bättre att höra att man inte är ensam om dessa tankar, för det bör ju innebära att om de flesta känner nagot liknande sa är det bara mänskligt och inte nagot som är förankrat i verkligheten. Jag är mer nöjd över hur jag ser ut till vardags än vad jag gör i min bröllopsklänning, men lycka och glädje gör en vacker sa det är nog bara att sätta sig över sina dumma komplex och koncentrera sig pa vad som verkligen händer den där dagen! Tänk att vi haft san tur att vi hittade nagon att gifta oss med! Det är stort!

• Mimsan75

Bra sagt Wanki!

Det finns säkert många ursnygga "komplexfria" fria tjejer som aldrig kommer få uppleva lyckan av att hitta ngn att dela allt med. Våra m2b har ju trots allt valt just oss för just dem vi är.

• *Minna*

Av alla brudar (riktiga och modeller) jag sett har speciellt en etsat sig fast i mitt minne.
    Hon rumsterade här på BT nånstans mellan 01-03 (tror att hon gifte sig -02).
    Många av oss gamla uvar skulle känna igen hennes nick om jag skrev det här...

Hur som helst. Jag skulle uppskatta hennes längd till 1.70-1.75 ungefär och vid bröllopet ca 90kg. Hon fullkomligt strålade på alla bilder hon lagt ut på nätet! Vanliga fotografier tagna av glada amatörer och några tagna av proffs.

Jag har ännu inte sett en brud som jag tyckt varit ful eller mindre vacker, men just denna tjej (som knappast höll fotomodellsmått) stack ut lite mer än vanligt.

När vi gifte oss var jag inte heller pinnsmal utan rätt så normalviktig. Jag kände mig urvacker, vilket jag också var.

• Hoppas på ett ja

Tack tjejer! Era prd värmer otroligt och det känns skönt att veta att man inte är ensam med dessa tankar. Vi får hoppas att man har en bra dag när bröllopet ståndar.
    Tack igen!!
    Kram Anna

• paprika

Hej!!*L*....
    Måste få säga säg! Vem tyckte inte att Anna Bok var vacker i sina kläningar o i sin dans Tror faktiskt det var kroppen som gjorde allt vackert.....så släpp den tanken...Du kommer vara vacker du med och njut av en underbar dag!!*L*Kram/P

• Maria G

"Hoppas på ett ja"

Har själv samma tankar dagligen och ajg kämpar verkligen för att gå ner en del av den övervikt jag släpar på men det går tungt så jag inser (precis som du) att jag nog får gifta mig som jag ser ut och DET känns inte roligt.

Det viktigaste är ju dock att din blivande man tycker att du är fantastisk och vacker och han älskar ju dig och VILL gifta sig med dig och det borde ju vara allt som betyder ngt eller hur? I hans ögon kommer du ju att vara den vackraste kvinna på denna jord.

Jag hoppas att jag kommer kunna släppa min överviktsnoja på bröllopsdagen för jag vill inte hela den dagen behöva störa mig på alla dubbelhakor och buktande magar och valkar utan jag hopas verkligen att jag kommer att känna mig vacker.

När gifter du dig? Jag gifter mig 19/8 och jag kör med camebridgekuren nu och ska hålla på tills i början av augusti (om jag pallar vill säga)

Vi kan kanske peppa varandra lite?
    .......O du, du kommer att vara vackrast i kyrkan DET kan jag lova

Maria

• Blueberry pie

Enligt min åsikt finns det såklart brudar som har varit mer vackra än andra och brudar som jag tycker har varit mindre vackra på de foton som jag har sett.

Men det har ju såklart med personlig smak att göra och smaken är ju som baken. Dessutom har det inte, vad jag kan bedöma, på något sätt varit relaterat till vikten.

Vad jag däremot har sett flertalet exempel på är brudar som inte har valt en klänning anpassad till deras kroppsform. Axelbandslöst må vara jättetrendigt, och klänningarna som sådana har i de flesta fall varit otroligt snygga, men på vissa kroppar gör sig sådana klänningar helt enkelt inte.

Vidare har jag tyvärr sett många exempel på brudar som har gjort en glädjekalkyl vad gäller storleken på klänningen. Har sett många bilder på brudar, smalare som tjockare, som verkar ha hoppats på att tappa några kilon innan bröllopet och med denna förhoppning skaffat sig en klänning. Sedan har det inte lyckats och klänningen satt som ett ålskinn på bröllopsdagen, med diverse valkar vid kanterna. Inte alls snyggt!

Så häng inte upp dig på din vikt, det är inte där skönheten sitter, men välj klänning med omsorg så att den framhäver det vackra med din kropp och inte tvärtom, och anpassa storleken efter den kropp du faktiskt har! Du kommer att vara jättefin!

• Lena+Mattias=sant

Vi ska gifta oss 20070509 så det är långt kvar men jag hade tnkt gå ner 20kg tills dess. Började i februari och gick ner 5kg för att sen bli sjuk och gå upp 4 av dem.

Nu har jag dock ändå börjat snappna av är noga med träningen tänker lite på vad jag äter och ska ha ett korslettliv som jmnar till samt en modell på klänning som slankar av mig.

Som det har tidigare sagts, så länge man väljer modell av klänning efter sin kropp och mår bra kommer man att stråla på sitt bröllop.

• Jenny Luks

Jag väger 100+ och hade för första gången i mitt liv axelbandslös klänning (brukar inte ens ha linne eller nåt till vardags, inte ens förr när jag var normalviktig).

Jag kände mig allt annat än tjock på min bröllopsdag!

• Freddans fröken

Det viktigaste är att du hittar klänning, frisyr och smink som du verkligen trivs och känner dig fin och lyxig i. Då kommer den där 'vackra' känslan av sig själv.

Och sluta försöka gå ner i vikt, se till att du är fin med den vikten du har istället.

Svar på tråden Tänk om de inte tycker att jag är vacker