• Linda 12/8-06

Tips för billig brudbukett??

Hej!
    Är helt ny här på sidan, frieriet är bara två veckor gammalt.
    Vår budget rusar så jag behöver bra och konkreta tips på hur jag får min brudbukett så fin och billig som möjligt.

Vårt bröllop kommer gå i rosa, lila och silver (förutom vitt så klart).

Tips på egna binderier, florister eller vad som helst är välkomna!!!

• Svar på tråden Tips för billig brudbukett??
  • Ellte

De bästa tipsen jag har är:

* Kolla upp på ett ungefär vad du vill ha...färger, speciella blommor, form
    * Bestäm hur mycket du kan tänka dig att lägga och fråga vad floristen kan göra utifrån det priset :)

• Lillpysch

Jag kommer att få min brudbukett, två corsager (stavas det så?), två tärnbuketter samt alla blommor till bordsdekorationerna för sammanlagt ca 500-650 kr! Jag tycker att det är hur bra som helst. :)

Vi kommer att anlita en kvinna som står och säljer blommor på hötorget i sthlm! Så om du har nära dit så är det ett hett tips! annars kanske det finns en torghandel nära där du bor?

• Gooseberrygirl

Det beror ju helt på vad du vill ha. En brudbukett med t.ex. 1 gerbera blir ju inte särskilt dyr.

Om man sedan kan kalla det "bukett" vet jag inte ;)

• Gabbies

ett bra tips som jag har sett många säga här på BT är att man ska inte säga att det är en brudbukett.. då går priserna upp till det dubbla nästan..

• Ellte

Gabbies: Ja det funkar ju..om man inte vill ha en brudbukett förstås ;)

• Gabbies

Ellte: många "vanliga" buketter är fina även som brudbuketter..

• Ellte

Jamen såklart :) Det sa jag inget om :D

• Therese_

Det är svårt.. Jag har samma problem..Det kostar ju lite..

• atenea

Kolla på fleurop.de ! Det är den tyska vesionen av interflora. Där hittar du många fina buketter (vanliga , men som passar till brud) för 200-300 sek.
    De levererar i Sverige so no problem.
    Kvaliteten är mycket bra .jag skickar ofta blommor därifran till min svärfamilj i Tyskland och de äe alltid mycket nöjda.

• smulan 2

jag tror att det bästa sättet är att gå till torget och prata med någon som köper in blommorna billigt och be dom att binda en vacker bukett.

• grabo´s tina

Det beror ju på vad du vill ha för en brudbukett...jag beställde min nu i veckan.
    Väldigt enkel, tre mörktröda kallor + lite "grässtrån", kallorna kostade just nu (är dagspriser på dem...) 65 kr/styck.

Sen gör jag en enkel bindning med vitt sidenband runt...enkelt,vackert & billigt=)

• missmk

Jag ska ha en bukett med Gerbera och gröna blad runt och lite pärlor i. den skulle kosta 300-400 beroende på hur många gerbera jag ska ha i. Hade tänkt att ha callor först men den skulle kosta 700 så jag ändrade mig.

• lolabe

När gifter ni er? Det är ju alltid billigast att ta de blommor som är i säsong...

• |ie

Jag band min egen brudbukett och blev jättenöjd och det blev billigt. 700 kr för brudbukett, dekoration, tärnbukett och två corsager har jag för mig att det landade på... och det blev precis som jag ville ha det.

• helena71

Har du ingen av gästerna som är intresserad av blommor? Iså fall är bästa tipset att be dem göra buketten och ge i present!
    Du slipper en kostnad, gästen ifråga blir glad över hedersuppdraget och du får en present du verkligen vill ha.

Själv skall jag få hemmagjord bukett, bröllopstårtor och jag fick inbjudningskorten av lämpliga personer bland gästerna.

Suveränt att göra en win-win situation.

Lycka till

• Linma

Jag ska ha en stor grand prix ros med lite grönt, otroligt vackert och stilrent, kostar mig 25 kronor! Perfekt!

• martinsson2be

Varför blev inte länken blå?! Jaja, du får kopiera och klistra....

Svar på tråden Tips för billig brudbukett??