• Kabo

Skillnad mellan bal och bru (hår)uppsättning?

Har pratat med salong la vogue (Uddevalla) ang. håruppsätning för bröllopet.
    Bokade tid för att komma dit den 7 juni och diskutera hur jag ska ha håret och det tar hon 350:- för. Detta drar hon av ifrån slutsumman (tot. 2000 kronor) när jag betalar det, men det som jag reagerade över var att hon säger att hon inte gör någon provuppsättning!

Brukar man inte göra det för att se att man verkligen får frisyr man vill ha - och se om man tycker att det blir bra?

Hur har NI andra det? Vad betalar Ni? Får Ni provuppsättning?

Som det är nu så det känns det som om jag får betala 4ggr så mycket för att få samma frisyr som jag hade på min bal - utan att få något mer för pengarna

• Svar på tråden Skillnad mellan bal och bru (hår)uppsättning?
  • Rosenhaga

Kabo - det låter som ett vettlöst pris utan provuppsättning. Förresten - även med provuppsättning! Kolla runt hos andra, säg inte att det är bröllop utan att det är till en speciellt fest. Priserna blir helt annorlunda då.

• Dorothy

Nu är jag inte jätteinsatt i vad bruduppsättningar kostar, men för 2000 kr borde du i alla fall få en provuppsättning är min spontana tanke. Det känns ju tryggt att veta att man kommer vara helt nöjd på sin stora dag. :)

• Muffinzen

jag ska betala 1200 kr för min brudklädsel.
    Och då gör hon en provuppsättning.
    Sen på själva bröllopsdagen så gör hon frisyren, bjuder på champange. Där klär jag även på mig klänningen och sminkar mig. (eget smink).

så det är verkligen prisvärt tycker jag.

• Likah

Har fått tag på en tjej privat som tar 450 kronor för hår och smink, inkl. provsminkning och provuppsättning. Nu är inte min frisyr avancerad då jag har kort hår, men jag inser vilken tur jag har haft! Har redan gjort "provgången" och blev supernöjd!

Men 2000 spänn låter inte klokt. Absolut inte utan provuppsättning i alla fall!

• Rilo

Jag betalar 2500 för hår + smink och då ingick ingen provuppsättning, bara en konsultation då vi gick igenom lite. I priset ingår champagne, tilltugg och lunch - saker som jag gärna hade valt bort och betalat mindre men de säljer det som ett paket så det går inte.

Hutlöst är ordet. Men nu får det bli så här, hoppas det blir bra bara..

• Kabo

Muffinzen: Får man fråga vart du vänt dig?

• Muffinzen

det är i småland, Ljungby. En jätteduktig frisör.

Brukar vara långa väntetider pga att hon är så duktig och är billig.

• Kabo

Aha, det blir kanske lite långt att åka för min del då eftersom jag bor i Uddevalla

• Miscpony

Bor i Mjölby och betalar 1000:- för håruppsättning och makeup, då ingår provuppsättning. Med tanke på att vi bor i städer som är ungefär lika stora (det tenderar ju att vara lite dyrare i de större städerna beroende på vart man går) så tycker jag det låter galet dyrt. Är det för sent att börja kolla runt bland de andra frisörerna i stan?

Svar på tråden Skillnad mellan bal och bru (hår)uppsättning?