• Fru Cinderella

Frakt USA - Sverige?

Någon som har koll på vad frakten är från USA till Sverige, om man skickar som privatperson? Det är en brudklänning som ska skickas....

• Svar på tråden Frakt USA - Sverige?
  • Loppan75

Kan inte svara för brudklänning, men en resegarderob med två glömda kostymer kostade mig 45 dollar med FedEx.

• Fru Cinderella

oki tack så mycket

• Ammo

Det kostar mellan 40-70 dollar (normalt är 40-60). Lite beroende på vikten samt hur du skickar det, tex med flyg etc. Sen kan man även lägga till och försäkra paketet ifall det kommer bort.
    Tänk på att om du köper en klänning därifrån så finns risken att den fastnar i tullen så du får betala tull på den vilket inte är gratis (spelar ingen roll om de skriver gift på den eller ej). Men oftast så tjänar man på det ändå om man har kommit över ett klipp. Men många har beställt och sluppit undan...

• Fru Cinderella

Ammo

Tack så mycket, nu har jag lite mer koll. Vet om det där med tullen, därför ska jag skicka paketet till en släkting i USA som sen skickar det till mig, så slipper jag tullen.

• Ammo

Precis så gör jag med, alltså skickar via en kompis.
    Den skulle dock ha levererats från dem till henne i torsdags men jag har inte hört något från dem,aaahhh, det är säkert inga problem, den kanske redan är skickad?!
    Men har mailat och väntar på svar nu så jag får bekräftelse....vill ha den nu!

• Fru Cinderella

Ammo

Förstår dig :)

Vart har du beställt ifrån?

• Ammo

Treschicbridal har jag beställt ifrån.
    En Maggie Sottero, Kayla.
    Du då?

• Fru Cinderella

ebridalsuperstore

har Treschicbridal någon hemsida?

Svar på tråden Frakt USA - Sverige?