• Anna&Per

Ngn annan som ska gifta sig sept 2007??

Bara lite nyfiken om det finns fler. Och i sådana fall hur långt har ni kommit.

Jag har mailat runt till lite olika festlokaler, catering och restauranger med hela paket.

Sedan lusläser jag sidor med klänningar och ringar.

Kollar mycket på blommor och håruppsättningar också.

Så jag har inte gjort ngt konkret ännu.

• Svar på tråden Ngn annan som ska gifta sig sept 2007??
  • Billa

Vi ska gifta oss sept. -07 !!! Vi har inte bestämt exakt datum än! Vi ska kolla kyrkor å lokaler om en månad då vi båda har semester! Vi har dock fixat en sigillstämpel med vårat egendesignade monogram på!! Sååå snygg!

• September mys

vi ska gifta oss den 29 september 2007! ;)
    jag kollar i tidningar och planerar i perioder, men jag tycker att jag har det ganska klart hur jag vill att det ska bli. vi ska ha ett ganska enkelt bröllop, fast med många gäster.

• Gladnalle

Hejsan

Vi har också planerat att gifta oss i september nästa år. Jag har gjort lika mkt/lite som ni andra skriver. Vi ska boka kyrka denna vecka,och kolla på festlokal...vi har semester denna vecka.Kul som sjutton är det

• September mys

Jag har sytt min klänning så den är klar, m2b´s kostym + väst är inhandlad, mina skor lika så. jag tror att när vi har bokat kyrkan så kan man planera lite allvarligare, typ inbjudningskort, har några mallar men eftersom vi inte vet om kyrkan eller den tiden finns ledigt så är det ju liksom stopp där tillsvidare. hur går det för er?

• Billa

Vi vet ungefär hur våra inbjudningskort ska se ut ! Har en sömmerska till min klänning fixad! Min syrra ska göra smink på mig, och hon är även tärna! Hennes kompis ska göra mina naglar! Ungefär så ser det ut just nu!

• September mys

spanar efter bröllops resa just nu... kul...mmen svårt!
    köpte t-shirts förra veckan på www.roligatrojor.se en rosa till mig och en blå till honom och det står just married på framsidan och X´s man /fru på ryggen... inhandlade en singel från ginza som ska spelas i kyrkan, hihi. vi har tänkt att åka till kyrkan i höst så vi ser hur det kommer att se ut nästa år när det är våran tur... då kommer vi att boka kyrkan samtidigt.

• Billa

Å va roligt!!
    Vår kyrkoturne börjar nästa vecka! Då har jag semester!! Då börjar allt på riktigt!!

• September mys

vi gjorde en "kyrkturné" för ett par år sen så kyrkan är solklar men nu vill vi se den i höstmuddering... jobbigt att vänta...

• brud i skrud

Vi ska gifta oss i juni nästa år! Har bestämt kyrka men inte bokat in datum än, men jag antar att det borde ske snart! Hur har ni lagt upp tidsplaneringen? Är det något vi bör tänka på som vi borde göra nu?

• Billa

Det som känns mest viktigt just nu är ju lokal och kyrka tror jag. Känns som att det är hög tid att boka sånt nu!
    Sen börja fundera på design på inbjudningar kanske!? Det har vi börjat med iaf. Å kanske bestämma färgtema!?

• Sillal

Ja, men jag har bara tittar runt fantiserat och planerat i tankarna.. Ska ta tag i allt efter semestern o så..

"tror jag vet hur jag/vi vill ha det"

• Billa

Jo man har ju en bild av sitt bröllop i huvudet!

• September mys

Har ni kollat på bröllopsresa? eller funderat på land man kan åka till? och vart i såfall?

• Billa

Vi har bestämt att lägga bröllopsresan på våren efter bröllopet! Då har vi tänkt att åka till Paris! Ska bli underbart! Gå på louvren och kolla på vingårdar!Då slipper vi spara pengar till den oxå, då kan vi tänka på den efter bröllopet!
    Vi tar dock en minisemester direkt efter bröllopet, vet ej vart, men det blir nog sverige iaf. !

• September mys

vi ska också gifta oss i september 2007, och bröllopsresan blir nog i januari... om vi kan vänta
    ska åka och kolla på kyrkan nästa månad... ska bli jätte spännande!!!

hur går det för er andra?

• Billa

Vi har bestämt kyrka nu, ska boka nästa månad då vi har sett den i den rätta månaden så att säga! Å så bokar vi antagligen bygdegården som är intill, bekvämast så! Jag har varit i den bygdegården innan, å den är luftig å öppen med en stor scen!
    Vi har köpt en gästbok oxå! Handgjord i dalarna. pärmen är av trä å så är den handmålad med kurbits på! Såååå fin!!

Svar på tråden Ngn annan som ska gifta sig sept 2007??