• I do!
    Äldre 17 May 18:51
    15397 visningar
    15 svar
    15
    15397

    Henna-tatuering, var kan man göra det?

    Jag skulle vilja ha henna-tatuerade händer men vet inte vart man kan göra det,
    nån som kan tipsa?

  • Svar på tråden Henna-tatuering, var kan man göra det?
  • Nini_m
    Äldre 17 May 19:06
    #0

    Ska du ha det på bröllopet? Har en kompis som är från pakistan och hon, hennes systrar och vänner har ofta hennatatuerade händer (och fötter) speciellt på fester. Jag vet att de gör det själva och på varandra men kan ju fråga om hon känner till någon salong som utför det...

  • krammi­a
    Äldre 17 May 19:14
    #0

    Prata med tatueringssalonger. De kanske gör sånt.

  • I do!
    Äldre 17 May 19:17
    #0

    Nini: tack det vore jättesnällt! Ja jag tyckte det skulle vara häftigt att ha på bröllopet.

    krammia: jag är inte säker men tror inte dom gör sånt. Det är ju ingen riktig tatuering.

  • krammi­a
    Äldre 19 May 15:49
    #0

    Nä, jag vet att det inte är en riktig tatuering men ibland har de henna-färger för att öva måla med eller om en kund är osäker på något som ska vara på deras kropp.

  • Bride Aug-08
    Äldre 19 May 15:54
    #0

    Vet inte vart det finns, men vill verkligen rekomendera dig att prova detta i god tid innan bröllopet om du skall göra det. Har hört om flera fall där folk fått hemska alergiska reakationer på henna och svullnat upp massor. även fall där det hållt på att gå riktigt illa. så prövan lite på en liten bit hud och låt sitta i 24 timmar. prova sen mera. och går det bra så kan du köra. Men prova för allt i världen inte detta för första gången till ditt bröllop. Kan bli riktigt tråkigt om ni måste ställa in allt för att du får en allergichock. Henna är ett starkt ämne som man kan reagera på. så chansa inte.

  • Cattie­cattie
    Äldre 22 May 17:11
    #0

    Hej hej!!
    Älskar färgen henna ger och har använt den manga ganger pa kroppen o färgar alltid haret med det.
    Riktig henna kan bara ge en färg, röd. All annan henna har tillsatta färgämnen.
    Tror det är den sorten Bride aug 08 pratar om, särskilt om man gjort det utomlands o haft det i solen.
    Henna "geggan" maste ju sitta pa huden ett bra tag innan det ger en varaktig färg. Minst 8 timmar.
    Självklart ska man alltid testa sant innan.
    Var bor du? Sök pa internet efter salonger.
    Det är trixigt och fixigt, men kan bli riktigt snyggt om man gör rätt.
    Lycka till!

  • Cattie­cattie
    Äldre 22 May 17:15
    #0

    Förresten!! Jag glömde ju!
    Ett annat mycket lättare altenativ är att hitta mallar pa nätet eller i en bok pa bibblan o be nagon estetisk kompis rita med tuschpenna. Kolla runt pa olika kosmetik avdelningar, jag har hittat röda pennor till huden, eller svart om du föredrar det. Da kan ni ju träna ordentligt innan :)

  • Peppes
    Äldre 22 May 17:19
    #0

    Känner en som gör henna tatueringar i marockansk stil... när gifter du dig?

  • I do!
    Äldre 22 May 17:32
    #0

    22 juli

  • loppi
    Äldre 22 May 17:35
    #0

    Den finns det ju så kallade "låssas" tatueringar...dom sitter i typ ett år eller nått...Någon som vet vad jag menar?

  • Nini_m
    Äldre 22 May 17:39
    #0

    I do!
    pratade med min kompis men hon kände tyvärr inte till någon salong som utför hennatatueringar. Hon och hennes systrar gör ju dem själv så...

  • I do!
    Äldre 22 May 18:16
    #0

    Nini: kan inte nån av dom göra det mot betalning?

  • Bride Aug-08
    Äldre 22 May 18:21
    #0

    Istället för tusch, kolla på body shop, i allafall för ett par år sedan så hade dom en läppenna som var en filtpenna, dom hade den då i 4 st olika röda/ rödbruna nyanser. den borde va perfekt att rita med, och sitter bra på.
    Värt o kolla upp i allafall om dom har kvar i sortimentet.

  • Äldre 9 Jul 11:46
    #14

    Bride Aug-08

    Det är svart henna som är farlig men brun henna är helt ofarlig

  • Äldre 9 Jul 11:53
    #15
    Mehndi718 skrev 2015-07-09 11:46:11 följande:

    Bride Aug-08

    Det är svart henna som är farlig men brun henna är helt ofarlig


    tråden är 9 år gammal och de som skrivit är inte medlemmar längre
    Live free, ride free
Svar på tråden Henna-tatuering, var kan man göra det?