• JessT

Frisör i Helsingborg

Hej!

Jag skulle vilja hitta en frisör i Helsingborg som är riktigt duktig på färg.

Det finns ju så väldigt många salonger och i olika prisklasser så jag vet inte vart jag ska vända mig. Har inte bott i Hbg så länge så jag har inte hunnit prova så många och man vill ju inte chansa för mycket innan den stora dagen...

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Frisör i Helsingborg
  • msbine

Hejsan!
    Jag gör mitt hår hos Charlotte på Behnkes salonger, hon är jätteduktig och bra priser. Dock har hon precis fått barn, så hon jobbar inte fullt ut, så det kan vara lite svårt att få tid hos henne ett par veckor framåt :( Men, som sagt, hon är jätteduktig, både på färg och på klippning :)

• BrendaStarr

Och jag går till Madeleine på Saxin på Kullagatan... Hon är grymt duktig på färg/slingor! Dock får man nog säga att varken Behnkes Salonger eller Saxin är de billigaste alternativen i stan... Tror att Frisyrmakarna på Järnvägsgatan mitt emot Knutpunkten ska vara bra också - och lite billigare...

• Tilly78

MJ2007:
    Vet du om Madeleine på Saxin är bra på håruppsättningar? Har du någon aning om vad det kostar?

• BrendaStarr

Tja, jag har lovat Madeleine att hon ska få sätta upp mitt hår, så jag HOPPAS att hon är bra på håruppsättningar...
    Min sambo har känt henne i en herrans massa år, så det var därför jag började gå till henne. Men hon är som sagt fantastiskt duktig och dessutom trevlig så jag rekommenderar henne verkligen!

• BrendaStarr

...fast vad det kostar har jag ingen aning om... Jag skulle väl gissa på att man hamnar runt 1500:- eller så? De har en prislista i receptionen på Saxin, ska kolla där nästa gång!

• mountain

Jag kan tipsa om Teresa på Man & Chic, ligger sidan om nails 4 U på Kullagatan. Hon jobbade på Frisyrmakarna på söder innan. Superbra!

• Rystall

När jag skulle gifta mig var jag inne på Saxin och frågade om uppsättning etc. Jag som då har ganska tunnt hår behövde lite extra hår för volym och dessutom hade jag köpt en tiara som jag ville ha. Fick då beskedet av personal (ett par stycken som stod där) ätt dom inte befattade sig med varken löshår eller tiaror. Jag frågade då om det gällde även om man fixade grejerna själv. Och då blev dom snorkiga och sa typ fattar du inte att vi inte sysslar med löshår och tiaror.
    Valde ett annat ställe.

• Tilly78

Rystal: Oj då, det var ju tråkigt att höra. Jag hade tänkt ha hårförlängning så då är nog inte Saxin rätt ställe för mig.

Svar på tråden Frisör i Helsingborg