• marro

Är jag helt korkad?!

Alla säger ju att det är så billigt o åka till tyskland o köpa alkohol..men hur jag än kollar på typ stena line o allt sånt så går ju biljetter på typ 4.000 spänn?! O resa med båt frn göteborg till fredrikshamn verkar inte heller gå enligt Stena Lines hemsida, de datumen vi tänkt. Alltså..Jag efterlyser nu folk som åkt bil från göteborg-till tyskland, med färja eller vad som helst! Snälla, kan någon berätta hur ni åkt exakt??

• Svar på tråden Är jag helt korkad?!
  • ladymarmelade

Vilka datum har ni kollat då?? Stena går ju till Fredrikshamn varje dag året runt. Låter jättekonstigt!

Tror folk brukar åka till Fredrikshamn och sen köra ner till Tyskland. Det blir garanterat billigast! :)

• marro

Jag kollade v.28 i juli, men det står bara när jag söker på resa att det inte finns några turer valda datum...jättekonstigt! Vi tänkte åka gbg-fredrikshamn o sen köra ner till flensberg...

• ladymarmelade

Det kanske är fullbokat, med tanke på att det är mitt i semestertider.

Har ni ingen möjlighet att åka tidigare??

• Rystall

Då blir det ju betydligt billigare för er att köra hit till Helsingborg och ta färjan här. Sen är det ca 1 h till Rödby och färjan till Puttgarden. Biljetterna till båda färjorna t/r kostar 868:- Och man får 250 dkr tillbaka om man åker hem inom 3h.
    www.scandlines.se/SEFront/Front_SE

• Majkel

Vi åkte Helsingborg-Helsingör och Rödby -Puttgarden tur och retur. Dessa biljetter gick på 868 kr. Biljettpriset gäller över dagen dvs retur under samma dygn.

• Rystall

Ingen bokning innan behövs, men det kan vara köer här i Hbg så det underlättar.

• marro

Köper man biljett till både helsinög o puttgarden på samma gång menar du?

• Rystall

Ja det kan man göra om man vill. Till det priset för båda.

• Rystall

Det är tom billigare om amn åker med HH-ferries. Då kostar kombibiljetten 798:-

• Rainred

Man säger till när man köper biljetter i Helsingborg att man vill ha kombibiljett ¨för en dagstur så får man en "hög" med biljetter att använda och det är smart tycker jag! Vi åkte med Scandlines!
    Minns ej priset just nu men det är klart billigare än Stena line!
    Lycka till!
    kramis

• johansbrud

Hur lång tid tar resan till Helsingör pch Puttgarden?

• Majkel

Det tråkiga är att köra 20 mil i Danmark, speciellt som det var vägarbete hela vägen. Annars var det helt klart värt att åka för oss och vår resa blev exakt 160 mil och vi tjänade ändå på det! Närmare bestämt 2000 kr.

• marro

är det 20 mil mellan helsingör o rödby?

• marro

enligt kartan jag kollat på så ligger rödby på en annan ö...måste man åka båt över till den oxå??

• Teds brud

Det tar 2 timmar och lite till att köra igenom damnark till rödby, man behöver inte åka ytterligare en färja, det är väl bro i så fall.

• Rainred

bara 1 färja till Tyskland via Danmark. det är en stor bro på väg över ön! Jag vet inte om det är mkt vägarbeten där nu men det är en rätt rba väg att köra tycker vi! Inte krångligt att köra med andra ord!
    Lycka till!

Svar på tråden Är jag helt korkad?!