• zica

måste söka jobb=(

Min kille har precis fått jobb i Stockholm, vi ska flytta i Juni.
    Det jobbiga är att nu måste jag hitta ett jobb, är lite orolig om jag hittar något.

Om ni har förslag så är det bara att säga till.
    Har ingen utbildning då jag är såpass ung, har ingen lust att plugga än så det är inget alternativ. Men självklart gör jag det om jag måste, måste ju försörja mig också på något..
    Jobbigt....
    kram!

• Svar på tråden måste söka jobb=(
  • MrsNyberg2B

Äldreomsorg... Där brukar det iaf gå relativt lätt att hitta springvikariat. Men vad har du gått för gymnasieprogram? För där kan du kanske också få lite idéer ifrån, tänkte jag...

Kassajobb borde väl också gå... Om du hittar ett sommarjobb så kanske det blir lättare att försöka få lite mer tid när sommaren är slut också, om inte annat som extrajobb..?

• AniAnka

Har du någon erfarenhet (typ sommarjobb eller annat)?
    Vad har du pluggat?
    Lättare att tipsa om man vet det :)

• Sagan

Vad jobbar du med i dag? Vilka sommarjobb har du haft? Utbildning?

Det är alltid lättast att söka jobb i de branscher du har erfarenhet av!

• zica

Jag har gått samhäll/kultur. Jobbat med äldreomsorg, i butiker, kläd och sminkbutiker men det var i skövde så svårt när man kommer till en ny stad....
    Skulle inte ha emot något kassajobb eller liknande, gäller bara att hitta det

• zica

Jag är 21 och har tidigare haft jobb på älreomsorg/städföretag eftersom min mor äger företaget..

• Sagan

Det ska nog gå bra! Arbetsmarknaden är ju större i Stokholm än i Skövde, även om det också är konkurrens. Se bara till att du har bra ansökningshandlingar, brev och CV. AF har drop-in tider när någon utomstående kan hjälpa dig att kolla din handlingar!

• Freddans fröken

Snacka med Arbetsförmedlingen!

Kolla även i deras platsbank på nätet, men det bästa är nog att ringa runt till butiker och sånt och fråga om jobb!

• zica

jo det ska väl inte vara några större problem. Lite läskigt bara , jag är ju en såndar unge som i barnen i bullebyn eller va de hette =)
    Har inte vart i sthlm så mycket. Vad gör man inte för kärleken hehe

Svar på tråden måste söka jobb=(