• *cissi*

Taxinge slott

Är det någon som ska gifta sig eller ha/har haft bröllopsfesten på Taxinge slott? Hur var det? Prismässigt?

• Svar på tråden Taxinge slott
  • *cissi*

puffar lite till

Ingen som har någon erfarenhet av Taxinge?

• DanSa

Det är min dröm att gifta mig på Taxinge slott och har varit så i fleeera år... Jag och min blivande var där för ca en månad sedan och fick prata med en super gullig tjej.n Det är övervåningen man hyr och den är helt makalös. Små rum, där man kan sitta ostört om man inte vill lyssna på hög musik, ett litet större rum där middagen dukas upp och sen ett annat där tårtan tas fram. Är helt övertygad om att maten, stället, servicen, för att inte tala om miljön..ja allt är underbart. Däremot så är priserna lite för saftiga för mig och min make. Men jag har hittat min dröm man istället och det är ju inte fy skam
    Tror att jag ska ha deras informationsblad här någonstans och ska leta runt lite men jag är ganska säker på att det lägsta låg runt 1000 kr /kuvert. ...

• *cissi*

Oj, är det så pass dyrt!!!

• DanSa

joo, jag är rädd för det. Det ligger ju himla fint och kyrkan är bland det finaste jag har sett...men jaa...inser att för min del så är det inte värt det hur mycket jag än gärna vill. Gubben säger att är det där jag vill vara så fixar vi det men då blir det till att gifta oss längre fram ändå samt att jobba väldigt mycket extra. Då känner jag att jag hellre sparar de pengarna till en härlig bröllopsresa eller kanske som handpenning till ett blivande hem. Däremot så klandrar jag inte de personerna som har råd eller som tar sig råd för att få det bröllop man vill ha. Alla är vi så olika och det är ju ingenting fel med det! Om jag vore som du så skulle jag ta kontakt med Taxinge och höra mig för. Stället är otroligt vackert! Önskar dig lycka till!

• *cissi*

Jag känner mig betydligt lugnare nu, har "pratat", dvs mailat, Taxinge och fått lite priser. Det kostar 6-6500 kr att hyra övervåningen, förrätt ca 100 kr varmrätt ca 200-250 kr, bröllopstårta 120 kr. Sen tillkommer fördrink och vin till maten (vi tänkte bara bjuda på ett glas per person).

• sommarbrud-07

någon som haft sin festpå taxinge?

• 03062006

Jag ska gifta mig i Taxinge kyrka nu den 3 juni men vi ska ha festen i nykvarns herrgård där vi fixar all mat själv istället. jätte fint där också.

Ska ta mina bröllops kort i taxinge slottspark.

Vet att det är fint att ha sin fest i slottet men tyckte det var lite för dyrt

men lycka till dem som ska ha festen på slottet, det lär bli jätte fint.

• DanSa

03062006,

Nykvarns herrhård...vart ligger det? Vem ska man kontakta och ungefär vad ligger priserna på?
    Förlåt om det blev många frågor men jaaa...hade tänkt bort Taxinge (se tidigare inlägg) men visste inte att det fanns något annat ställe att vara på).

Vänliga hälsningar / Sanna.

• 03062006

nykvarnsherrgård ligger i nykvarn ca 1 mil ifrån taxinge, du kontaktar turinge/taxinge församling pastorsexpeditionen, det kostar 3600 kr att hyra men om man bokar genom någon som bor i nykvarn var priset 1800 kr

finns även i nykvarn oxvretens klubbstuga som är bra att ha fest i, ligger också i nykvarn

ett annat allternativ är taxinge hembyggsgård om man vill ha en mysig lantlig fest

har hört sen att det finns en festlokal i gammla läggesta värdshus, vet ej hur man kontaktar dem men om du mailar mig så ska jag försöka få tag på lite nr dit om du är intresserad

sen fins det ju vindhammar och vibynäs men jag vet ej om de har fester för bröllop

min mail är miaericksson@hotmail.com

• 03062006

DanSa
    ska kolla upp lite tel nr åt dig så mailar jag dig någon dag

Svar på tråden Taxinge slott