• Deej

Permanenta håret

Jag skulle gärna vilja permanenta mitt spikraka hår, men då mer för att få vågigt och inte superkrulligt hår. Det ska väl mer se ut som den högra tjejen på länken nedan (hoppas den funkar)

images.google.se/imgres&imgrefurl=fakermaker.se/bilder.htm&h=168&w=142&sz=10&tbnid=tuoeC3nPLrj8tM:&tbnh=93&tbnw=78&hl=sv&start=34&prev=/images%3Fq%3Dlockigt%26start%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DN

Vet någon om detta är möjligt? Att bara få lite volym och storlockigt?

• Svar på tråden Permanenta håret
  • Pimpe

Jag har gjort en "självfallspermanent" förra veckan och blev jättenöjd
    visst är det lockigt men då man använder 3 olika sorters rullar och rullar lite speciellt ser det inte ut som en traditionell permanent. Jag går till Perssons.

• JeckaH

Det beror på kvaliten på ditt hår. Har du tunna hårstrån så hade jag nog avstått. Finns viss risk för en 80permanent då :). Håret blir dessutom skittorrt av permanent. Har inte själv gjort någon sedan högstadiet och det finns en viss anledning..... :) En kompis blev däremot pålurad en av en frisör för ett tag sen och ångrade sig bittert många månader efteråt.

• Deej

Pimpe:

Hur ser ditt hår ut "naturligt"? Är det rakt eller har du självfall? Du har inte lust att skicka en bild på hur resultatet blev?

• Princessa

Jag kunde tyvärr inte få fram nån bild. Men man kan inte få typ hollywood-lockar med en permanent. Nu vet jag ju inte om det var såna du har tänkt dej.

För att få håret mera vågigt än lockigt kan man permanenta och använda stora spolar. Men grejen med stora spolar är att håret raknar rätt fort igen. Dessutom sliter en permanent på håret. Så risken finns att det bara blir risigt.

• Deej

Jag är inte så rädd att håret ska bli risigt, jag har rätt tåligt hår som inte har tagit skada av att ha blivit blekt en del gånger. Men nu vill jag verkligen ha "självfall" vilket jag inte har och det vill jag ha inför bröllopet. Men det är lite tråkigt att höra att lockarna går ur snabbt...

• Princessa

Du kan ju testa. Det är ju individuellt åxå, hur länge lockarna håller. Det vet man ju inte innan man provat :) Men stora lockar försvinner oavsett snabbare än små.

• mimikry

Jag vill också ha det (inte bara inför bröllopet) för att få lite mer liv i håret. Men min frisör avrådde mig eftersom jag har så tunna hårstrån.
    Hon pratade om "bryggor" som håret var uppbyggt av, det är väl bindningarna i hårstråna. Man bryter en med vatten när man formar om håret på spolar och torkar. Men när man permanentar så bryter man alla bryggor utom en, och att håret blir väldigt skadat av det.

Hon sa också det med lockarna, att alla på tv använder locktång eller lägger upp håret på spolar.

Det tyckte jag lät jobbigt, o locktången jag köpte har jag bara använt en gång... =)

• Deej

jag har oxå lockat med tång, men det tog en timme och sen höll det inte i mer än 5 timmar, vill ju vara fin hela dagen när jag gifter mig.
    Jag har ganska tjockt hår och sen är jag inte den som är rädd för att klippa av allt om det skulle behövas längre fram så jag får väl göra en chansning....

• Pimpe

Deej

Det blev lite vågigt och lite olika lockar överallt

dock ser det ju inte ut som när man lockat med locktång, detta är mera vågigt

om man kramar upp det ordentligt medan man blåser försiktigt blir det ju bättre lockar, men bara lufttorkat med lite gelé så blir det "bara" vågigt.

Svar på tråden Permanenta håret