Allergichock:-(
Fick penicillinet amimox utkskrivet för snart 2 v sedan mot min bihålsinflammation. Kändes ok, blev snabbt bättre men skulle som vanligt äta penicillinet i 10 dagr.
I fredags när jag vaknade hade jag utskag över hela kroppen, mest på halsen. Tog iaf en tablett och åkte till jobbet. Efter jobbet åka jag till närakuten eftersom jag fått mer utslag. Läkaren sa att det med 100% berodde på ammomoxet och sa att ajg genast skulle avbryta kuren, speciellt då jag bara hade 2 dgr kvar.
På kvällen fick jag än mer utslag och snabbt fick jag fullt även i munnen. Ringde vårdguiden som sa att jag kunde avakta så länge det inte satte sig på andningen. Mitt i natten vaknade jag med helt uppsvullna läppar och utskag precia ÖVERALLT! Åkte in till akuten, fick 2 sprutor adrenalin och kortison och fick sedan åka hem för att sedan på söndag åka in igen då det blev värre. Blev inlagd men har nu fått komma hem igen.
Nu sitter jag här, ska gifta mig den 3 juni, har massa utslag (dock ej längre i ansiktet eller halsen + inte hller uppsvälld i ansiktet)och vet inte hur jag kommer att se ut. Äter 5 kortisontabletter om dagen vilket efter x antal dagar gör att kroppen binder fett och vätska så man blir uppsvälld
Vill ju vara så fin som möjligt på min stora dag...
Vet inte vad jag vill ha för svar egentligen, vill bara skriva av mig. Kanske har nån annan här på forumet fått en allergichock någon gång? När försvann utslagen???