• frökenfrida

hur träna? hjälp!

Hej!

Jag undrar om någon har förslag på effektiv träning för "kärlekshandtagen". Själv går jag en hel del promenader, samt springer/joggar ca 2-3 ggr i veckan. Jag är smal över och under brösten, men just området vid naveln är hemskt... Är det midjan där eller var sitter den? :S Behöver verkligen hjälp. Tycker annars om min överkropp men detta gör att det ser ut som om magen liksom "flyter" ut. Nån med samma problem? Och som sagt, vilken träning ska jag satsa på?

MVH Frida

• Svar på tråden hur träna? hjälp!
  • lolabe

Är du med i något gym? I så fall kanske du ska testa något core-pass eller pass där man använder medicin- eller pilatesboll?

• Liten med Mindre

Eftersom du inte kan punktförbränna fett - fortsätt med konditionsträning. Men se till att variera/utmana dig själv så att det inte blir slentrian. Utan variation kommer inte kroppen att förbränna mer och handtagen blir kvar.

Lägg till lite styrketräning (med egen kroppsvikt eller i gymmet) för att öka muskelmassan och därmed förbränningen.

Sen gör väl mat och dryck sitt till.

• sposa

Det låter som att du saknar tonus i det området, med tanke på att resten av dig verkar normalbyggd. Mitt råd skulle vara att börja styrketräna,så att dina muskler blir starkare i området.

• Pumpkin

Mitt råd är Winsor Pilates! Då jobbar man verkligen med det området, och resten av kroppen med för den delen.

Svar på tråden hur träna? hjälp!