• Ancher

Skulle du välja Maybelline eller L'Oreal?

Jag undrar vilket av L'Oreals två sminkmärken som är att föredra, Maybelline (stavning?) eller L'Oreal?

Använder du något av märkena? Vilka produkter använder du? Varför använder du dem?

Många frågor blir det... :)

• Svar på tråden Skulle du välja Maybelline eller L'Oreal?
  • Pumpkin

Jag skulle välja L'Oreal, helt klart. Helt enkelt för att jag inte gillar Maybellines produkter. Mascarorna till exempel tycker jag är helt värdelösa medan L'Oreals olika mascaror är bra. Men personligen använder jag Maxfactor, MakeUpStore och YSL.

• Carambole

Jag tycker L'oreals rouge är bra. Däremot gillar jag inte deras mascaror som enligt mig torkar ihop alldeles för fort.

• jocelyn

Jag tycker L'oréal gör en del bra produkter t.ex. Blush Delicieux. Maybelline har just nu ett alldeles superbra krämrouge som heter Dream mousse blush. Dessutom har de ett bra nagellack som heter Express Finish.

Man får prova sig fram lite, ibland gör det ena märket någon bra produkt och ibland det andra. L'oréal Group äger ju bägge märkena. Man brukar kunna se varianter på produkter inom de flesta av deras märken. Det som skiljer är priserna, målgruppen och ingredienserna.

• Ellte

Jag tycker mycket om Maybellines mascaror faktiskt...och så har jag nyss köpt en ögonskugga som heter Dream Mousse Eyecolor (japp, samma burk och typ som rougen) som är helt ljuvlig.

Men...jag blandar hejvilt när jag köper smink! *kollar i handväskan* Ett Loreal Glam Shine läppglans, ett Revlon Super lustrous läppglans (jaja jag vet att det är omodernt, det skiter jag i ;)), en maybelline ögonskugga, en maybelline mascara och en krämfoundation från MaxFactor :D Varför begränsa sig när det finns så mycket skoj? ;)

• Ancher

Tack för era svar tjejer!

Jag ska eventuellt få några produkter från L'Oreal av märkena Maybelline, L'Oreal eller Garnier och jag har inte direkt använt de märkena. Därför undrar jag.

• Modestie

Jag har precis köpt Maybellinnes läppglans på tub och det är lite "girly" sådär överlag, är rosa och smakar jordgubbsgodis vilket väl inte känns så "vuxet" , men det sitter faktiskt rätt bra för att vara så pass billigt (betydligt bättre än HMs variant som var som vaselin och gick bort på en gång) och färgen rosa (fraise) var bara sååååå underbar på mig att det blivit en favorit framför Biotherms variant som kostar minst det dubbla och inte sitter nämnvärt bättre.

Sedan har jag Maybelinne rouge också (puder) och det sitter väl inte direkt jättelänge. Men dte gör ju inga billiga pudervarianter (har dock ej provat Loréals)

Loreal däremot har en del braiga founations, bla cashmere perfekt för normal/fet hud, kostar 155 och är sååå fin på mig, helt i klass med Lancome mfl.

Jag skulla mao också mixa mellan de olika märkena och ta det som såg roligast ut

• Ancher

Tack Modestie!

Några fler som har åsikter?

• Miss Sofie

Jag gillar Maybelline, men jag har faktiskt inte provat L'Oreal, tycker att det ar lite for dyrt for mig. Men som sagt jag tycker Maybelline ar jatte bra.

Miss Sofie

• Therese33

Jag tycker att Maybelline har jättebra mascaror+nagellack! Sen har jag L óreals läppglans och deras flytande ögonskugga...
    Det är som många säger, man får nog hitta sin egen favorit...

Svar på tråden Skulle du välja Maybelline eller L'Oreal?