Slingor för svarthåriga?
Hej!
Jag behöver hjälp med att välja ny frisyr. Jag har tidigare varit rätt ointresserad av smink, mode mm. Har dock på senare blivit mer och mer modemedveten, och jag har dessutom skaffat mig ett nytt jobb där de kräver att man ser "välvårdad" ut (men ändå diskret, är civilingenjör). Eftersom jag inte tidigare har sminkat mig till vardags eller fixat hår och sånt dagligen, vill jag ha en frisyr som är relativt lättskött men som ändå ser "stylad" ut. Jag är också lite sugen på att provar slingor. Är det någon som har några tips? Jag har naturligt svart hår, och vill kanske ha mörkröda eller mörkbruna slingor. Det skulle vara jättebra med en bild som jag kan ta med till frisören. Jag är dock inte ute efter att ljusa upp håret, eftersom jag har rätt mörk hy så skulle det se lite konstigt ut. Som sagt så får det inte heller se "billigt" ut på grund av jobbet.
Eftersom jag aldrig har färgat håret tidigare är jag lite rädd för att testa nya saker. Går det att färga tillbaka till svart igen (så att det ser naturligt ut) om jag inte skulle bli nöjd?