• wiicked

grymt bra o skonsam ögonfransböjare?

tjena..

Är på jakt efter den bästa ögonfransböjaren (dock inga avancerade med värme etc) till sjysst pris...vilken rek ni?

Sen får ni gärna rek en bra mascara mot långa ögonfransar som behöver volym uppåt...tusen tack...

• Svar på tråden grymt bra o skonsam ögonfransböjare?
  • pickolina

Bästa fransböjaren, Shiseido. Kostar lite mer men är värd det. Ligger på strax över 200:-

Volym uppåt, vad menar du? Curleffekt eller?

De bästa jag provat är Lancome Flextencils och Helena Rubinstein Vertiginous.

Just nu är det HR som gäller..

Dessa ger dock ingen särskild volym, om man vill ha det. Jag har så tjocka fransar i mig själv så jag vill absolut inte ha volym, det blir bara spindelben.

HR tyckte jag först inte om för att den blev för lite volym av dock. Den enda mascara jag testat som gett den effekten men nu älskar jag det.

• pickolina

Det skonsammaste är dock att böja fransarna på salong. Det blir ju dock mycket dyrare i längden.

Sedan är det lite si och så beroende på vad man har för fransar. För de flesta så försvinner böjen gradvis utan problem, för mig så börjar fransarna spreta åt alla håll och kanter istället, så för att slippa de problemen så anv jag nu fransböjare istället.

• marsipanros

Håller med föregående:
    Shu Uemura är oslagbar!

• Kär men inte galen

Vill också ha tips på bra ögonfransböjare! Fler tips?

• A.M.

M.I.S.T (Makeup Institute Stockholm) har en bra - köpte den för ett par år sedan. Den skulle faktiskt användas EFTER mascaran.
    Sedan kan man ju också permanentböja ögonfransarna på salong ...

Svar på tråden grymt bra o skonsam ögonfransböjare?