• Hagabea

Bröllopsresa i juli?

Hej

Vi gifter oss den 8 juli och skulle vilja åka veckan efter. Nu har vi varit ute och sökt på resor men alla ställen vi har varit sugna på har inga resor för en i okt-nov... Har funderat på karibien...
    Är det någon som kan ge tips på andra bra resmål, vi vill ha en komination av sol och bad och upplevelser...

• Svar på tråden Bröllopsresa i juli?
  • Brud0607

Jag gifter mig också 8 juli och vi har bokat två veckor till Turkiet. Jag har aldrig varit där förut, men andra säger att det ska vara en bra mix av sol, bad, shopping och upplevelser. Jag hoppas att jag kan hantera värman bara.

• lenaelena

Så här skriver Expressen för juli månad . . .

Juli månad

Bra resmål:

Sverige.
    Inget går upp mot Sverige vackra sommardagar och ljusa nätter.
    1 Island.
    2 Norge.
    3 Finland.
    4 Danmark.
    5 Baltikum.
    6 Bulgarien.
    7 Rumänien.
    8 Östafrikas nationalparker.
    9 Thailands östkust.
    10 Bali.
    11 Queensland, Australien.

Undvik: Nya Zeelands sydö, för vinterns skull, Egypten, för hettans skull, Goa, för regnets skull.

• Rosenhaga

Hagabea!

Lenaelena har gjort en toppensammanställning till dig - instämmer med henne.

Vi var på Nya Zeeland i juni månad - oj, vad jag frös. De har inte centralvärme på samma sätt som vi så det var fuktigt inomhus...

Egypten kan vara ok om man bor riktigt bra och bara är intresserad av sol och bad. Tänker på El Gouna i huvudsak - men varmt blir det...

Bali är fantastiskt året runt, dygnet runt. Finns flera trådar om Bali här på BT.

Franska och Italienska rivieran är alltid härligt, både en bit upp i bergen och vid stranden.

Grekiska övärlden - oj, vad mysigt!

Thailand är ljuvligt, det med.

Karibien är helt otroligt men jag undrar jag om det är rätt säsong?

Hoppas att ni finner ett härligt resmål och får det riktigt fint.

• riikka

vi gifter oss också den 8.juli och åker til thailand den 9,juli. det ska vara super bra väder i koh samui (en liten ö) och där är det äventyr också. vi stannar i bangkok också för tre nätter för att kunan göra all shopping billigt. jag har vart där förut också och gud vad det är härligt. flycgentrum.se har ganska billiga flyg och man kan boka hotell också där ..

• Therese33

Vi åker till Karibien (Aruba) i juni, det är fint väder året runt där...

• nu och för alltid

Vi gifter oss också 8 juli.. Vi har bokat resa till Egypten i 2veckor. Börjar med fyra dagars kryssning på Nilen och sen ska vi bo i El Gouna (ovanför hurghada) med all inclusive Fick ett väldigt bra pris genom Apollo.

• Rosenhaga

nu och för alltid

Missa inte att uppleva soluppgången på Nilen - helt otroligt! Be om väckning - när ni går upp så är det beckmörkt. Sedan händer allting på bara några minuter - men vilka minuter!

• nu och för alltid

Tack för tipste Rosenhaga! Ska absolut släpa upp min man för att se soluppgången!!

• Pod

Vi ska åka till Malaysia i juli! Ca 27 grader i medeltemp. :)

• nu och för alltid

Åh Malysia!! Det var vårt första hands val, men sen var vi så sena på att boka så biljettpriserna gick upp 2000 kr styck, så det blev för dyrt- Tyvärr! Men någon gång ska vi dit!!! Drömmer om att vandra i regnskogen!!!Men Egypten känns bra dte med!

• Rosenhaga

nu och för alltid

Dessa fem minuter på Nilen, soluppgång över konungarnas dal - har etsat sig fast som ett av mina finaste reseminnen.

Vi valde att promenera upp över bergen från Hatchepchuts tempel (Kvinnlig farao) till Konungarnas dal - en promenad i hettan och väl värd mödan. Vi gjorde detta istället för att åka luftkonditionerad buss runt berget och upp - och det var värt varenda svettdroppe! Att närma sig dalen på samma vandringsled som översteprästerna bar mumierna av sina döda faraoner var mycket speciellt.

Ha en underbar resa!

• bebop

Vi gifter oss också 8 juli. Vi tänkte först åka söderut, men jag håller med lenaelena och Expressen. Inget går upp mot våra härliga somrar i Norden.
    Vi ska åka till Bornholm. Har bokat en hotell som heter Romantik som har bröllopsresor lite som specialitet! Ligger urmysigt vid havet i Allinge.

Svar på tråden Bröllopsresa i juli?