• Cattis28

Vilket rött vin till bufé med kyckling och fläskfilé??? SNABBA SVAR

Snälla hjälp mig i dryckes-djungeln vilket gott rött vin vi ska ha till vår bufé. Vinaegrett-potatissallad, kycklingfilé och fläskfilé med sallad och dipsåser...

Chefen ska till Bordershop i Tyskland och jag behöver lägga in en förbeställning idag!!!!!
    Är ute efter ett mkt prisvärt vin. Typ 6 flaskor för 15-22 euro.

• Svar på tråden Vilket rött vin till bufé med kyckling och fläskfilé??? SNABBA SVAR
  • martinsson2be

Med risk för att vara tråkig:

J.P Chenet ( 3-liters bag-in-box för 79.95 DK ). Man kan ju hälla över det på karaffer....

Jag älskar det vinet...

• martinsson2be

...finns både som Cabernet och Merlot...

• Cattis28

Hade tänkt att köpa JP faktiskt men ångrat mig då jag hört mig för och det är ett riktigt billigt vin. Alla vet ju liksom om det och det känns kanske mindre roligt på ett bröllop....

• martinsson2be

Men som sagt: om du häller över på karaffer så är det ingen som ser att det är ett "billigt" vin...billigt är inte alltid lika med dåligt...

• martinsson2be

Viña Maipo är oclså supergott; 3 liter för 100 DK...

• Cattis28

Kollade det Vinja Maipo på systemet. Lät jättegott... Men jag måste ha vin på flaska då vi ska ställa fram dom på bordet...

• martinsson2be

... ajaj då...

Är ni så pass många att det inte funkar att köpa ett par billiga karaffer då? ( vad jag tjatar )

• Peppina

hardys cabernet sav. är kanon!

Finns på flaska i tyskland

• Cattis28

Jovisst skulle vi kunna fylla i karaffer. Men det är smidigare att bara ställa fram en ny flaska när det är slut..

• Buppi

Vi köpte Gato Negro på Bordershop. Helt OK vin tycker jag, kostar ca 30 SEK per flaska. (Vi hade vinprovning med blindtest hemma och alla hade det här som favorit)

• Ellte

Chill Out är gott tycker jag... Bra pris och passar till det mesta (lättdrucket mao ;))

• Cattis28

Chill out är inte ett B-vin då som folk tycker är för billigt då???

• maria73

two oceans- merlot är ett gott å prisvärt vin tycker jag :)

• Lucia05

Carmen, Cabernet Sauvignon (nr 16677) 73 kr / flaskan.

• Ellte

Ärligt talat...är det billigt kommer folk veta om det...oavsett vilket :) Känns som att det viktigaste är att det är GOTT väl?

Annars får du la skriva ut egna etiketter och gömma originaletiketterna ;)

• Bröllopstokiig

Senior des los Lanos, reserva, 59:- UTMÄRKT!

Svar på tråden Vilket rött vin till bufé med kyckling och fläskfilé??? SNABBA SVAR