• Ms N

WAGNERs bröllopsmarsch!

Ser ingen här som ska ha den klassiska "Here comes the bride.." som ingångsmarsch. Vi ska nog ha den och vi verkar vara de enda! Men det är lite kul, för min kille har amerikanskt påbrå... Tycker ni att den är dålig??

• Svar på tråden WAGNERs bröllopsmarsch!
  • Sprallig

Vi ska ha den också! Och Mendelssohn ut.

• sposa

wagner var ju trots allt inte amerikan... :)

Lyssna på originalet: Låna hem wagners opera lohengrin!

Vi ska ha den som originalet, med operakör!

• Ettolrach

Jag är inte så förtjust i den, just därför att den förknippas med "Here comes the bride" och känns lite för amerikaniserad. Men min man hade ju hört den för sitt inre sedan han var tonåring och kunde inte tänka sig någon annan ingångs"låt". I övrigt älskar jag opera och Lohengrin är en härlig opera. Så hade jag kunnat ha en operakör som sjöng stycket istället för bara orgel hade det varit idealiskt - men nu blev det orgel och det gick bra det med.

När min man sa Mendelsohn ut så satte jag däremot klackarna i backen, för mig är den det mest klicheártade för ett bröllop jag kan tänka mig - vår kantor sa t o m, tack för att jag slipper den! OBS - jag menar absolut inget illa mot dem som tycker om den, jag pratar endast om personligt tyckande och smak nu!

• Sagan

Vi sa nej tack till både Wagner och Mendelson. Det kändes alltför mycket reklam och amerikansk film för oss. Men för en del är det ju så att det inte är ett bröllop utan dessa två!! Vi kör istället svenska bröllopsmarscher - Brudmarsch från Delsbo in och en lokal brudmarsch ut.

Svar på tråden WAGNERs bröllopsmarsch!