• Fröken ogift

Frågor om Arild, strand hotell??

Funderar som sagt på att ha ett litet bröllop för bara de allra närmaste, vi blir ca 15 pers. Är det någon som haft middag på Strand Hotell i Arild? Vet ni något om priser odylikt? Och finns det någon "avskild" del av restaurangen som kan ta runt 15 pers?

Hur är standarden på deras rum?
    Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Frågor om Arild, strand hotell??
  • NinaO

För det första, stället är urläcker, fin utsikt och dom lagar god mat. Det finns ett par "rum" vid sidan av, men jag är inte hundra på att något av dom rymmer 15 pers...men jag tror det.

• Zozo

Superbra restauran och personalen är jättetrevlig. Det finns ett rum med havsutsikt (tror att det ligger ett foto pa sajten) där mindre grupper kan sitta.. vet inte exakt hur manga.
    Rummen är jättefina i en slags ny-gammal stil. Tycker MYCKEt bättre om det här hotellet än byns andra alternativ..

• lolabe

Ring dem! Jag ringde och pratade med dem för ett tag sedan och fick bröllopsinfo mailat till mig. Kuvertpriset är 1100 kr/person exklusive boende.

• fiafiber

Hej
    Tänlte gifta mig i det lilla kapellet nedanför & sen ha festen på rusthållargården, men de kunde ha upp till 50pers och från 100 vilket inte funkade för oss. På strand måste ni belägga hela hotellet med gäster det är allt jag vet. Men det har alltid varit min dröm att gifta mig i arild då vi haft vårt sommarställe där, det är dessvärre sålt nu så vi har valt att gifta oss på västkusten i stället. Men jag blir riktigt avis.... Om ni är för många för det söta kapellet är brunnby kyrka jättefin! Lycka till!

• Fröken ogift

fiafiber: Vad menar du med att vi måste belägga hela hotellet med gäster? Kan man inte bara ha en vanlig middag och sen att vi som brudpar stannar över natten?

Jag har försökt maila dom men inte fått nåt svar, vilket jag tycker är lite dåligt då det var flera veckor sen nu...

• fiafiber

Klistrar in mailet:

Tack för förfrågan, vi kan erbjuda bröllopsfirande i vårt hotell/restaurang. Alla rummen måste bokas annars tillkommer abonnemangskostnad för restaurangen.

Vänliga hälsningar

Familjen Palmgren

Strand Hotell Arild

Stora vägen 42

Box 49

26043 Arild

042 346100

042 346185 (f)

www.strand-arild.se

• Zozo

Ja men det där gäller väl bara om man är sa manga att man privatiserar restaurangen..? För 15 borde det väl ga utan privatisering?? Ring hotellet, det är nog lättast!

• Fröken ogift

Nu har de svarat på mitt mail! Ingenting om att man var tvungen att boka alla rummen, men det är nog för att vi är så få och för att vi bara ska ha middag och inte hel fest där kan jag tänka mig! Fick lite förslag på menyer och så...Idag ska vi åka till Arild och bara kika lite..ska bli mysigt i det fina vädret!!!

Svar på tråden Frågor om Arild, strand hotell??