• barba skön

vilken är bästa tandbleknings tandkrämen?

någon som fått vita tänder?

Vilka tandkrämer är bra - tex denivit? Vad finns det mer?

• Svar på tråden vilken är bästa tandbleknings tandkrämen?
  • Terese L.

Vadå...finns det verkligen någon tandkräm som funkar, ens med tillfälligt resultat?
    Tycker mig ha testat en hel del och har aldrig sett någon skillnad. Ska bli spännande att höra om någon har goda erfarenheter!!

• Bride Aug-08

Denivit har ju kommit ut med en penna nu precis nyligen som lär vara bra.
    Tandkrämer har bara slipmedel och slipar ju bort ytliga förgförändringar, men färgförändringar sitter ju ofta lite djupare. Och nya denivits penna lär vara bra och mild vad jag hört.

• Princessa

använder denivit tandkräm. Man ser en liten skillnad,men det är ingen
    wow-upplevelse.

• aircondition

Man kan köpa tandkrämen som ofta används när man bleker tänderna hos tandläkare. Tror den heter Opalecence... Den funkar på mig, utan att jag bleker tänderna. Ni vet, tar bort små fläckar av kaffe, cigaretter och rödvin... för oss som nyttjar det....

• B2B 07

Jag är utbildad tandhygienist och kan berätta att det tyvärr inte finns någon mirakeltandkräm som ger vita tänder...
    De tandkrämerpå marknaden med "whitening effekt", typ denevit, pepsodent å colgate innehåller en högre grad slipmedel än de vanliga tandkrämerna och tar som sagt bort ytliga missfärgningar från rökning, kaffe, te och cola....
    Vill man ha vitare tänder med lite mer bestående effekt bör be om hjälp från sin tandläkare eller hygienist.....kostar lite mer *suckar*, men är säkrare och mindre riskfyllt än TV-shops produkterna eller andra blekningsmedel på marknaden....

• guinevere

För att ta bort tillfälliga missfärgningar kan man använda bakpulver, det har/hade de i många av de "blekande" tandkrämerna.

Mina tänder blev vitare av att jag började använda eltandborste. Men jag kanske var ovanligt dålig på att borsta med vanlig borste...

Har blekt tänderna hos tandl. en gång också, en del år sedan nu. Den blekningen passade på att döda lite tandkött också. Det är iaf vad jag tror att de gjorde för det gick att skrapa bort lite tandkött men det kanske inte var så. Och det var ju som sagt några år sedan så det kan ju vara bättre nu.

• pickolina

VARNING för dessa tandkrämer!!!!
    Mitt tandkött började "vandra" uppåt och tandhalsarna blottades mer och mer. Både jag och tandläkaren var oroliga...

Som tur var läste jag ett test i en tidning där det står att dessa tandkrämer är farliga att anv en längre tid. Jag slutade då omedelbart, gick över till en vanlig tandkräm utan den effekten. Jag hade sådan enorm tur, tandköttet återställdes nästan helt efter ett tag.

ALDRIG mer dessa tandkrämer!!!

De ger dessutom inte direkt något resultat. Nej, jag bleker mina tänder när det behövs istället.

• Princessa

pickolina, gäller det denivit tandkräm åxå?

Svar på tråden vilken är bästa tandbleknings tandkrämen?