• highlight

Enkel håruppsättning for tunnt blont hår?

Jag kan inte bestamma mig for hur jag vill ha mitt hår!!!!!!!!

Jag har tunnt, blont 10cm langre an till axlarna, typiskt skandinaviskt hår och kanner att jag vill vara ganska naturlig pa var stora dag. Mestadels utslappt hår eller bara jatte enkelt uppsatt.
    Men jag har inte sett en enda bild som ens liknar vad jag beskriver sa tank om de kommer se jatte trakigt och konstigt ut? Pa nastan alla bilder som finns sa har de lockigt eller vågigt, jatte tjockt hår.
    Sa finns det nagon so sett bilder pa tunnt, blont hår utan sloja men kanske tiara, som dem vill dela med sig av sa skulle jag vara jatte tacksam!

• Svar på tråden Enkel håruppsättning for tunnt blont hår?
  • roffan

Du verkar ha samma hårtyp som jag... Efter noga övervägande med frisören har vi kommit fram till att en pärldekorerad svinrygg blir bäst. Först rulla upp och spraya för att få någon volym alls och sedan sätta upp. Försöker man göra något med lockar eller annat "kul" raseras ofta alltihop om det kommer ett par droppar regn i ett tunt rakt hår. Svinrygg sitter bra och håller hela kvällen!

• Nikita14

På den här länken så finns det en massa tips och ideér om hår uppsättningar som passa olika hårtyper =)

• Meddelande borttaget
  • highlight

Ja, jag har borjat luta mer mot uppsatt pa senare tiden. Vill ju att det ska se bra ut hella kvallen!

Men super bra lank Nikita14, finns ju massa bra frissyrer! Tack ska ni ha!

• Jenniemaria

Highlight, min kompis gifte sig förra sommaren och hade en väldigt naturlig frisyr. Hon har supertunnt och samma längd som du har och hennes hår är helt omöjligt att sätta upp för det faller bara ner igen. Om du vill kan jag maila dig en bild på hennes frisyr. Den var urfin med både tiara och lite stenar i håret.

• osse

Whee! Jag är visst inte ensam om att ha "bebishår"
    Jag har tunt hår som går till axlarna och har ingen aning om vad jag ska göra med håret. Vill ha slöja och eventuellt tiara. Till vardags har jag alltid utsläppt hår så det känns konstigt att ha en avancerad uppsättning då jag vill vara så naturlig som vanligt till bröllopet.

• highlight

osse
    Kanner precis samma som du. varfor ska man se jatte annorlunda ut pa sin brollopsdag av alla dagar. Jag vill ju att min m2b ska kanna igen mig nar jag gar ner for altaret!

Jenniemaria
    Vill JATTE garna se bild pa din kompis om det ar ok! Min mail adress ar emmayngve@hotmail.com gack sa jatte mycket!

• highlight

Tack sa mycket skulle det ju sjalvklart va!

• Floridan

Jag svarade i morse med en länk till bröllopsguiden, men det blev granskat och kom inte igenom. Så nu gör jag ett nytt försök.

På siten bröllopsguiden har de en brudfrisyrskola. (länkad under top 10 längst ner på sidan) Jag har samma problem som dig och behöver få lite volym men något snyggt. Där får du steg-för-steg beskrivning av frisyren.

• highlight

Floridan
    Tack sa mycket! Sitter och kikar dar just nu!

Svar på tråden Enkel håruppsättning for tunnt blont hår?