• Novia_2006

Hjälp! Mörk armhåla!

Har fått lite komplex för vecket mellan arm och bröst (hoppas ni förstår vart jag menar), nu inför bröllopet. Har en mörkare nyans på huden där och skulle vilja veta ifall någon kan rekommendera någon kräm eller liknande, som kanske gör huden ljusare?

Om det nu finns något sådant överhuvudtaget!

Någon som har tips, idéer eller råd om hur jag kan göra? Med tanke på jag inte skulle våga ?sminka? det fint och sedan fläcka ner min vackra klänning!

HJÄLP!

• Svar på tråden Hjälp! Mörk armhåla!
  • Princy

Hej!

Kan verkligen förstå ditt problem.. inte kul med en mörk armhåla..
    Va i thailand förra året, där köpte jag en deo som skulle ljusa upp. Funkade jätte bra! e super nöjd.. vet dock inte om sverige säljer liknande produkter.. borde iaf göra det :) Annars får du i värsta fall.. hålla armarna nere ;) mvh Princy

• Novia_2006

Princy:

Menar du exakt samma produkt som Blivande Fru Stålhandske länkar till?

Blivande Fru Stålhandske:

Tusen tack!
    Ska kolla upp detta på en gång!

• rebecca81

Det har varit mycket prat om att det sålts produkter för att ljusa upp mörk hud i Rågsved och Tensta (tror jag att det var). Dessa är absolut förbjudna i Sverige då de innehåller kvicksilver och andra ämnen som är jättefarliga för huden. Kolla innehållsförteckningen noga innan du köper något, starkt blekmedel (typ vätesuperoxid) som skulle fräta sönder hårbotten om man hade blekningen i mer än en timme är inget man bör gå runt med under armarna hela dagar.

• -svea-

i asien finns det jättemånga bleaching krämer och även deodoranter,

vanliga märken som ex nivea säljer dessa och om de skulle vara farliga skulle de aldrig säljas här..

vet dock inte om dessa finns i sverige...

• IllusiveAngel

Det finns flera ingredienser som bleker huden, så det behöver inte vara förbjudna ämnen som kvicksilver och hydroquinone en sådan produkt innehåller ... Godiva Skincare som Stålhandske länkade till använder lakritsextrakt t ex.

Du skulle kunna testa 10-15% askorbinsyra (c-vitamin), löst i vatten eller lotion. Det är ett ämne som blivit mycket populärt i hudvårdsprodukter som just blekande medel samt för hud som åldrats/skadats av solen och för att stimulera produktionen av kollagen. Det är dock ett instabilt ämne, det oxiderar snabbt i kontakt med luft och vatten (det är därför c-vitamin är en kraftig antioxidant). Så gör isf nya blandningar minst var 3:e-4:e dag och förvara i ett slutet kärl i kylen. :)

Rakar du dig under armarna kan AS svida lite väl mycket dock.

AS finns att köpa i livsmedelsbutiker.

Föredrar du köpta produkter har strawberrynet.com en hel del "whitening" produkter: www.strawberrynet.com/prosearch.aspx&searchField=Whitening (blekande hudvårdsprodukter är som sagt ganska populära i Asien). Använd t ex makeupalley.com för att se vad andra har att säga om specifika produkter.

• Ismön

Jag har samma problem. Jätteirriterande!!

Kan det hjälpa att lägga citronskivor eller liknande i armhålan?

Jag har för mig att jag läst att man kan trycka ner armbågarna i citronhalvor om armbågarna är mörka.

• evkasu

Kolla på nivea.se under deodoranter, pearl & beauty heter en ny serie som ska "snygga till" . Vet ej om det kan vara något men den lär ju vara mer hälsosam än dessa whitening-produkter iaf....

• vixen not a tramp

Vissa bleker anus när de tycker det är för mörkt. Jag såg på TV att de använder vanligt hårblekningsmedel, men bara en kort stund. Borde ju funka även på andra ställen. Annars verkar tipsen ovan bra, men håll som sagt ögonen öppna efter skumma ingridienser och tyck om dig själv, det kanske egentligen inte spelar så stor roll vilken färg din armhåla har???

• Lilla Svartsmurfan

Men snälla ni, ÄR detta verkligen ett stort problem???!!

Jag menar inte att göra någon förbannad men i det stora hela tycker jag att det är väldigt riskfyllda saker det pratas om här...

är det fotona ni är oroloiga för, så går det att redigera färgerna om man tar kort digitalt... snälla ni, ge er inte in på några blekningsexperiment....
    stå för att ni är de ni är och ser ut som ni gör, skuggor eller ej...

• lena35

(Me tanke på ovanstående inlägg från Mia.Maria)

Å hur många ska titta mig i rumpan undrar jag.....

• vixen not a tramp

lena35
    Det beror väl lite på din situation och yrke.... Eller som Carina Berg sa, när det är så mörkt att det syns genom byxan, då är det dags att bleka!

Nej, allvarligt, bleka hud som bleka hud, TS ville ha tips och hon fick det. Sen kanske det inte är där problemet ligger, utan i självkälslan, men det lägger jag mig inte i.

• lena35

Mia.Maria

Jag blev bara så full i skratt! Det var inte meningen att göra narr av någon.....

• vixen not a tramp

Ingen fara! Härligt om man kan få folk att skratta!!!!

• Ismön

Det är inte så jätte kul att gå runt och se ut som om man inte duschar. ang det där med mörka armhålor inte anal.

Såg också det där om analblekning.
    Det finns folk till allt.
    Tydligen så tror vissa att analen ska ha samma färg som porraktriserna som blir rejält sminkade inför deras scener.

Själv har jag mer problem med att det är en massa hår där bak än att det blir färgat av avföring. Tja... en massa hår är det väl inte... =)
    Sist nån tittade mig i rumpan var när jag hade urinvägsinfektion och vi var hemma hos min sambos föräldrar som endast hade analtermometer... :/
    Jag var VÄLDIGT olycklig!! Svårt att beskriva känslan... jag vill inte att folk (särskilt min sambo) ska kolla där på mig. :/

:)

Men det där att vara mörk under armhålorna är INTE kul. Även om jag tvivlar att det är någon som bryr sig.
    Jag brukar tänka på vad jag tar på mig för tröjor och vill inte gärna lyfta armen så att det kanske syns. Så för mig är det ett problem men jag kan tänka mig att det inte är det för alla andra. :)

Jag ska nog prova en del grejer och se om det funkar för mig. Vissa av grejerna lät relativt harmlösa.

Alla har vi våra skavanker som gör oss till dem vi är. :)

• Kirsto

Är det omöjligt att sminka? (förstår att man inte vill ha smink på kläder eller att det ska nötas av, men jag tycker det verkar läskigt att bleka hud).

• 7804

HAHhaha... va, vaddå "Jag vill särskilt inte att min sambo ska titta där på mig" (med tanke på anus)

Jobbigt säger jag, om han inte gjort det förut.

Svar på tråden Hjälp! Mörk armhåla!