• Terese L.

Jobbigt att ta emot pengar från svärföräldrar och föräldrar...

Igår ringde mina svärföräldrar och frågade hur mycket pengar de ska lägga till bröllopet. Jag tycker det är jättejobbigt att ta emot pengar samtidigt som vi ju är tacksamma för varje litet bidrag. Men att bara säga en summa och traska dit och hämta pengarna känns SÅ jobbigt!!

I slutändan ringde de mina föräldrar och frågade hur mycket de bidrar med och det blev 10.000:- från varje föräldrapar vilket är en tredjedel av vår budget så det känns hur bra som helst nu!

• Svar på tråden Jobbigt att ta emot pengar från svärföräldrar och föräldrar...
  • Tilja

Vilken lyckan ost! Stort grattis!

• Pepparmyntan

Lite bidrag är alltid bra att få. Våra föräldar betlade för middagen som utgjorde en ganska stor post av bröllopsbudgeten. Det kändes toppen att få lite sponsring.

• SaT

Jag fick 10 000:- av mina föräldrar, och min svärmor sa att vi skulle få ett bidrag av dem längre fram under våren. Men jag har inte sett röken av nåt bidrag. Inte för att vi behöver det så, men det irriterar mig att hon säger så och sen blir det inget av det...

• Terese L.

SaT
    Våren är ju inte slut, det kanske kommer. Har hon sagt det får ni ju säkert ett bidrag....

• bröllop2006

vi får 5000 av vardera föräldrapar, vilket betyder att vi bara behöver betala 10000 själva, verkligen en lättnad!!

M

• SaT

Terese L, vi gifter oss om en vecka och allt är betalt, så tyvärr tror jag inte att det kommer några pengar.

• Lucia05

Jobbigt bara när föräldrar/svärföräldrar vill lägga sig i för mycket eftersom de varit med och betalat.

• Giraff_Anna

Jag och min m2b kommer från helt olika förhållanden, hans föräldrar har sagt sig lägga pengar till bröllop, gjort det till hans syskon. Men mina föräldrar har inte den möjligheten...har inte velat säga nåt till mina föräldrar...men de kommer ju få veta vad de andra gett...svårt.

•  Miss Cee

När våra föräldrar frågade så sa vi

"Om ni _vill_ skänka en summa så ge oss vad ni vill/kan/tycker är lagom istället. Det känns så fel att säga en summa, så det är bättre att ni känner efter själva."

Om de vill hjälpa till så tackar jag och tar emot, men är tydlig på att de ger en gåva, och att det inte är någon inträdesbiljett till att ta över festen...

• Miss Tess

Vi gjorde våra planer/budget utan att räkna med bidrag men sen när vi berättade att vi skulle gifta oss så sa våra föräldrar att de ville ge ca 35 000 var. men de har inte på något sätt lagt sig i våra planer för det.

Svar på tråden Jobbigt att ta emot pengar från svärföräldrar och föräldrar...