Ett nej i kyrkan ... (nyfiken)
Finns det någon som råkat ut för eller hört talas om någon som fått "nej" i kyrkan. Eller en situation där den blivande bara inte dykt upp. (Man hoppas ju att det bara är sånt som händer på film)
Finns det någon som råkat ut för eller hört talas om någon som fått "nej" i kyrkan. Eller en situation där den blivande bara inte dykt upp. (Man hoppas ju att det bara är sånt som händer på film)
Nej det har jag inte hört talats om. Kanske har hänt någon gång i anfall av nervositet...
Min mamma berättade om ett bröllop i hennes barndom när mannen lär ha svarat: ska det va nödvändigt de? men det kan lika gärna vara en skröna
Nej, jag har aldrig hört talas om någon som fått ett nej i själva kyrkan. Däremot så drog sig en kompis brosa sig ur sitt bröllop tre dagar innan vigseln!!! och ja, efter jag hörde det hade jag mardrömmar.
/E
Vi holl nastan inte pa att gifta oss pga ett JATTEGRAL kvallen innan brollopet...
Det var helt enkelt for mkt familje politik involverat och till slut visste vi inte ens var vi hade varandra. Men...
Efter att gralet rensat luften blev det bra och loftena i kyrkan kunde inte ha sagts med mera akta kansla...
Jag hoppas att det bara händer/hänt på filmduken!
M.
De kära föräldrarna grälade på kyrktrappan innan de skulle in men sen gick det som det skulle. Farmor bröt förlovningen efter att det hade lysts för dem, illa på 40-talet. Något "värre" har jag inte hört talas om.
Enligt vår präst så frågar de tre gånger "tager du denna..." och får de inte "ja" så efter tredje gången blir det ingen vigsel. Så även om nån skulle på skoj svara "om det nu ska vara nödvändigt så" så gäller inte det svaret som ett "ja".
Detta var himla bra att vår präst sa, för Ben hade hotat med att på skoj svara lite hur som helst, men när han hörde "3 times is a strike out" så svarade han snällt "ja" i kyrkan".
Petra
Finns inga regler för hur många gånger man ska fråga om man får ett nej (apråpå 3 gånger som Cyberpets präst sa). Jag har aldrig varit med om eller hört talas om någon som under vigseln backat ur. Däremot att man avbokat vigseln några veckor innan bara. Varför detta får man inte alltid veta (att något hänt orelaterat till förhållandet, att man gjort slut osv)...
Innan var bestman (alltsa brudgummen pa det brollopet) skulle gifta sig var de i sakristian och vantade lite. Da berattade vaktmastaren att tva brudar hade stuckit innan vigseln (typ Runaway bride). Var bestman holl pa att skita pa sig av nervositet.
Min goa präst KEP sa att han själv aldrig råkat ut för att någon svarat nej och menat det. Däremot så har han varit med om att folk av nervositet sagt nej, men när han då återfrågat så svarade de ja och alla kunde pusta ut..