Glasblåsning
Nu behöver jag mer hjälp.
Någon som vet var bruden kan få blåsa egna glas som sen kan användas på bröllopsmiddagen. Har hört folk som gjort detta men vet inte var.
Nu behöver jag mer hjälp.
Någon som vet var bruden kan få blåsa egna glas som sen kan användas på bröllopsmiddagen. Har hört folk som gjort detta men vet inte var.
Jag antar att glasblåsning och glastillverkning är en ganska brandfarlig verksamhet, så om du ringer räddningstjänsten/brandkåren så har de nog kolla var det finns glashyttor. Kolla också Gula sidorna.
Låter roligt! Puffar lite...
Vet inte var du bor, men i stockholm vet jag att man kan blåsa glas på skansen. Vet folk som gjort det på möhippa där. En jätterolig idè tycker jag!
Tror att de har "nybörjarblåsning" (eller vad man nu ska kalla det) i Kronhusbodarna! Har ingen aning om vad det kostar, hur lång tid det tar eller annat, men jag tror som sagt att de erbjuder det där...(Skulle jättegräna vilja göra det själv, så man kan ju hoppas att någon som planerar en eventuell hippa till mig blir lite tipsad... ;) Glasblåsning får nog räknas som konsthantverk, så googla på det vetja...
Kronhusbodarna kan jag varmt rekomendera. Var på möhippa för några veckor sedan där vi planerat in en glasblåsning för bruden. Tog säkert 2 timmar. Hon fick färga glas och göra en egen skål som hon fick lov att hämta upp dagen efter. Jättebra!
Vet dock ej vad det kostade.
Uppe på kungshöjd (Gbg) ligger ett ställe som vi var på för ett par år sen. Det var en toppenaktivitet!
om du bor runt stockholm uppsala så finns det på steninge slott vid märsta du måste ringa och boka och boka då kattis eller jonas dom e jätteduktiga..
Tack alla för era förslag. Pratade med en tjej på kronhusbodarna i göteborg som sa att de anordnar blåsning där. Jag ska ringa tillbaka i morgon för mer info
Ha de gött
Har blåst glas på steninge med Kattis hon är en stjärna...Kanon idé för en möhippa....Kolla så hon är där bara, för hon är jätterar och duktig!
Kollade just att skansen har glasblåsning, men där kostar det runt 1900... och där står det inget om hur mycket eller så. Steninge slott har också men där får man två glas för 900 kr!
Min möhippa har redan varit ( ) och jag vet att det blir ingen glasblåsning på m2b's svensexa så vi tänkte faktiskt ta oss själva en mysdag och blåsa våra egna glas att dricka brudskålen i! Fin grej att ha kvar sen tycker jag!