• amme76

näsplastik

hej: kul att vara här......
    jag undrar om någon vet en bra plastik klinik i göteborgsom utför näsoperationer?....har velat fixa näsan länge.
    är det någon här som har fixat näsan? blev du njöd? hur funkar det med betalningen?ha det bra allihopa...

• Svar på tråden näsplastik
  • Loyal

Jag har opererat min näsa på Art Clinic i göteborg. Jag kan rekommendera dem varmt. Jätte trevlig personal och jag var jättenöjd med min läkare. Boka konsultation så får du diskutera allt du vill göra och få lite feedback av någon som är kunnig. Det kan hjälpa en på traven för att senare ta sitt beslut om man vill genomföra operationen eller inte. Kram!

• amme76

tack, för ditt svar.....hur gör du med betalningen?

• Loyal

Hur mycket operationen kostar beror helt på vilken typ av ingrepp det handlar om. Om man ska vara nedsövd, hur länge man stannar på kliniken osv. Jag gjorde om min nästipp och båda sidor på näsan. Min operation kostade 14.000 kr men det är nog otrologt billigt. Jag hade en gaska annorlunda defekt jag ville rätta till så det vara ntagligen därför det blev så billigt. Tror dock att med tanke på att operationen tog väldigt lång tid och jag behövde sövas väldigt länge så kostade det nog mycket mer än så i efterhand. Det finns oftast prislista på klinikernas hemsidor annars. Vad är det för operation du ska göra?

• amme76

hej: jag har krokig näsa, eller rättare sagt en knöl och detta gör att näsan ser så stor ut. Har funderat på detta i många år och nu när jag snart ska fylla 30 år och jag fortfarande stör mig och ogillar min näsa förstår jag att jag vill verkligen operera den.var och kollade prislistan och funderar på delbetalningen men förstår inte riktigt deras tabell....hur mycket fick du betala varje månad?

• Loyal

Jag betalade 9000 kontant och lånade 5000 från gemoneybank. Vilket jag ångrar! Man ska verkligen akta sig för att låna pengar från sådana firmor där dom snabbt och lätt fixar ett lån. Det är en massa extrapengar som jag måste betala varje månad som inte ens går till det lilla lånet. Vet att det finns medical finance och liknande och det är tydligen också superdåligt. Om du ska låna pengar så tycker jag att dú ska låna från din vanliga bank.

När du väl har gjort operationen så tror jag att du kommer tycka att det var värt varenda krona. Jag ångrar mig inte ett dugg, Så skönt att slippa se det i spegeln och tänka på det när man träffar folk. jag hade verkligen det jobbigt psykiskt pga min näsa. Tyckte du att Art Clinic verkade bra annars? Eller har du kollat fler kliniker?

• amme76

hej: Jag bor i Göteborg och har kollat runt lite på internet. Art Clinik fastnade jag för, kollade lite på priserna och gissar på att min operation kan gå på 20000-25000 kr, vilket jag tycker verkar rimligt. Är bara lite orolig över att jag inte kan låna pengar. Jag går på universitet och jobbar även på timmar när jag har ledigt från skolan. Har även ett fast tjänst. Har räknat mitt ekonomi och jag vet att jag klarar av räkningen, frågan är bara hur mycket jag måste betala varje månad.måste man betala mer än en 1000 lapp i månaden? hur kan man ta reda på det?hade du några komplikationer i samband med operationen? hur lång tid tog det innan svullnaden gick ner?

• amme76

vem på art clinik fixade din näsa?

• Loyal

Jag har för mig att det finns ett speciellt lån man kan ta på banken om man är just student. man kan låna upp till 30.000. Är nästan helt säker på det. Och dom pengarna får man använda till vadsomhelst. Du behöver inte använda dom till din studiegång. Jag tror att det räcker om du betalar 1000 kronor i månaden, det är ju som sagt ett studentlån och studenter brukar ju inte ha gott om pengar...

Jag blev sövd och operared i tre timmar så första dagarna var jobbiga. Man var rätt dåsig och sov mest med huvudet högt. Men efter första veckan så kändes det bättre. Jag var jättesvullen, man blir lätt det i ansiktet. Hade blåtira under ena ögat och blev liksom tjock över kinderna. Var sjukskriven i tre veckor och det måste man vara. Inte lätt att gå ut med bandage och grejer. Nu var det 5 månader sen jag opererade mig och brosket i näsan är forfarande stenhårt. Tror inte att det någonsin kommer bli sådär mjukt igen men det är fortfarande bättre än innan. Ska på återträff på Art Clinic om en månad ungefär. Ska fråga om det då. Kom inte på en enda fråga före operationen, ville bara göra det då, nu har jag mer att fråga om. Hursomhelst så tog det kanske tre månader innan hela svullnaden lagt sig. Fast det var nog inget som andra märkte, bara jag själv. En månad får man nog räkna med minst iallafall. Min läkare heter Fredrik Gewalli och jag tyckte han var jättebra. Han ville gärna förklara vad han skulle göra och hur det gick till och så. Om du väljer art clinic så tror jag absolut att du kommer bli nöjd. Dom vet vad dom gör.

• CPH

amme76

Kolla noga upp villkoren för lånet och räkna ut vad den verkliga kostnaden för lånet är (jag vet att du inte är dum i huvet, men det är lätt att bara ta en lån utan att tänka på hur svindyrt det egentligen blir), tänk på att det tar dig betydligt längre tid att betala av lånet än att spara ihop

• CPH

och jag läser inte alla inlägg - Loyal hade ju redan dragit hela lånepredikan

Svar på tråden näsplastik