• *BlushingBride*

Vad kan man baka på typ en kvart?

Vad finns det för bullar/kakor/annat man kan baka som inte tar mer än ca en kvart?

• Svar på tråden Vad kan man baka på typ en kvart?
  • MrsNyberg2B

Chokladbollar... FAst de behöver ju förstås stå i frysen ett tag... Men det är väl kanske inte jättenödvändigt.. Hehe.. Beror ju på vad man ska ha det till.

• KSB

Jag har ett recept på snabba bullar...
    ska kolla hur snabbt det går...

• KSB

nu hittade jag det!! De ska inte jäsa alls och vara i ugnen i 8-10 min sen beror det på hur lång tid det tar för dig att fixa ihop degen...

• Jenniemaria

kokosbollar!

Eller eget godis:
    smält mörk choklad på en tallrik på en kastrull med kokande vatten. Häll på corn flakes. Mojsa runt så det täcks av chokladen och plocka upp små klickar med en sked. Lägg på bakplåtspapper på tallrik eller bricka och snabbt in i frysen. Tar max en kvart.

•  Mrs James to be

Smalt choklad och hall i cornflakes eller rispuffar,blanda runt och lagg i pappers formar(eller vad det nu heter)stall i kylen i 10 min ,klart!

• *BlushingBride*

KSB
    Skulle man kunna få be om receptet?

• Skivbaren.nu

rulltårta
    tar inte många minuter att röra ihop smeten och ca:5min i ugnen, den ska ju rullar ihop nästan på en gång, enda är ju att den ksnske måste svalna något innan man äter den.

kladdkaka i mikron tar ca:10min att få klar från de att man knäcker ägget tills dess att man kan provsmaka. fast den är ju väldans varm i början.

muffins tar väl inte så lång tid att göra i ordning heller, de kan man ju variera på en mängd olika sätt.

• KSB

Det visade sig att de skulle jäsa, SORRY!! jag skickar över receptet ändå...

Recept på snabba bullar:
    6dl vetemjöl, 150g margarin, 2dl mjölk, 50g jäst, 2msk socker

Fyllning: 100g margarin, 4msk socker, 3 tsk vaniljsocker (blandas ihop)

1.finfördela margarinet i mjölet till en kornig massa 2. tillsätt socker, jäst i 37gradiga mjölken 3.arbeta ihop massan och vätskan. 4. ta upp den på bordet 5. OBS!! KNÅDA INTE!!! kavla ut den till en fyrkantig kaka 6. bredut fyllningen över degen 7. rulla ihop den och skär upp den i bitar 8. jäs dem väl, men ej för varmt i ca 2h 9grädda i 8-10min i 250grader

• Gooseberrygirl

Köp en färdig tårtbotten (eller baka den själv dagen före) och fyll den med hallon, jorgubbe, banan e.d. och grädde.

• Liljekonvall

Bageriet.. Tid beror på hur lång kö!
    Slipper diska, brännda bullar, os..

• KSB

*BlushingBride*
    Får man fråga varför du har så bråttom?

• *BlushingBride*

Tack för alla tips! Jag tänkte överraska sambon med en picknick i Nynäshamn. Måste ha bullarna klara när han vaknar så vi kan åka direkt! Men det fick helt enkelt bli hederliga gamla chokladbollar! Men jag har sparat ditt recept ändå, KSB! Kommer säkert till användning vid ett senare tillfälle!

• Wanki

Snabbkakor: 100 g smör, 2 msk socker. Rör i hop. I med: 1 dl russin, 2 dl vetemjöl. Platta ut sma bollar pa en plat. Grädda 10 min pa 175-200 grader!

Hastbullar ca. 25 eller en krans: 6 dl vetemjöl, 4 tsk bakpulver, 1 dl socker. Rör ihop. Fördela 100 g smör i blandningen. (Kan bytas ut mot 1 dl flytande marg.) Tillsätt 1 ägg, 2 dl mjölk. (Kan även ha i 1 dl russin eller rivet skal av apelsin el citron). Klicka ut degen pa en plat eller forma den till en krans. Strö pa pärlsocker om du har. In i ugnen 10-15 min pa 225-250 grader.
    De gar faktiskt ursnabbt att göra!

Hoppas du inte behövde receptet för snart tva timmar sen! Annars kan ju andra roa sig med att baka. :)

• KSB

gud vad underbart! hoppas att ni fick det mysigt!

• *BlushingBride*

Nu är vi hemkomna! Ja, det var sååå mysigt! Åt på Nynäshamns rökeri en massa blandade läckerheter från havet! Köpte med en massa hem oxå! Sen promenerade vi omkring ett tag och picknickade såklart!

• Nasse7

Vilken härlig idé TS! Tänk om jag min sjusovare kunde gå upp innan min sambo och överraska honom på samma sätt. Hm, han skulle nog svimma av chocken.
    Men någon gång ska jag också göra min lille pojk glad så där.
    :)

• KSB

gud vad mysigt! älskar att överaska/bli överaskad...

Svar på tråden Vad kan man baka på typ en kvart?