• nataliaa

hindersprövning

sitter och skriver på hindersprövnings blanketten för att skicka in den till skatteverket, vad är det för bilaga de vill att man skickar in, det står nämlingen:

Vi ansöker om prövning av hinder mot äktenskap/regestrering av partnerskap (hindersprövning) och avger samtidigt följande försäkran ... sen ska man fylla i om bilagan bifogas...

är det någosn som förstår vad jag mena roch kan hjälpa mig?

• Svar på tråden hindersprövning
  • E-tuna

Vi undrade samma sak...jag tror nämligen att det är blanketten som heter typ "Ändring av efternamn" som du borde ha fått hemskickad samtidigt med hindersprövningen ( det fick jag)
    Om du nu ska ta nytt efternamn, vill säga...

• roffan

Jag skickade bara ett papper. Och så pappret om efternamnsbyte.

• nataliaa

Okej jag skickar med namnändringen också ska jag kryssa i den rutan då att jag skickar med bilaga då?

• roffan

TROR inte det. Det är ju en separat blankett... Tror bilagan avser Länsstyrelsens tillåtelse eller något sådant. Bäst att ringa och fråga.

• nataliaa

Ja, ska nog göra dte för att vara säker :) Tack!!

• June20

ja ring o fråga vad dem menar, fattade inte heller den biten!

• JosseN

Bilagan handlar om att man är adopterad. Så stod det på vår som jag fattade det i alla fall. Så vi behövde ju inte skicka någon bilaga. Namnbyteslappen kan man antingen skicka samtidigt eller lämna till prästen vid vigseln. Vi fick hem vår hindersprövning idag. Tog bara ett par dagar att få.

• Zmoothie

Bilagan skickar man med om man har anledning att begära speciellt tillstånd från Socialstyrelsen av någon anledning. (Typ att man är halvsyskon eller liknande. ) Lite konstigt formulerat, jag funderade också ett tag.

• nataliaa

okeeei, tror det ska av nåt sånt som du skrev Zmoothie, ska skicka dom imorgon iaf.. vi får se va som händer ;)

• Zmoothie

Jag/vi skickade inga bilagor iaf, och vi får gifta oss.

Svar på tråden hindersprövning