• Annaa24

    Jästex och öljästtabletter mot finnar! Men hur länge?

    Jag har ätit friggs öljästtabletter i lite mer än en vecka nu för att få bukt på min finniga hy. Än så länge har jag inte märkt något för utom att jag fått finnar på lite konstiga ställen som örat, magen och armen.
    Jag förstår ju att det inte kan hända några underverk på en vecka men ni som har ätit jästtabletter och fått resultat, hur lång tid tog det innan ni började märka något? Jag har provat så många saker innan så jag blir lätt lite otålig...

  • Svar på tråden Jästex och öljästtabletter mot finnar! Men hur länge?
  • reflex

    Har du provat med zinksalva... sedan har apoteket en ny serie hudvårdsprodukter som är för just finnig hy, har själv den och tycker att den är jätte bra...

  • nippon

    Hej!

    Jag åt jästex i 2 månader och hyn blev jätte fin, men min mage ballade tyvärr ut. Så stå ut ett tag till om du tål dem.

    mvh

  • Annaa24

    Tack Nippon! Jag ska fortsätta. Vad synd att din mage inte klarade det! Det är ju verkligen pest eller kolera, finnar eller magknip! Tog det 2 månader innan du såg resultat eller kom det tidigare?

    Tack för tipsen Reflex! Jag har inte provat zinksalva men jag har en känsla av att det är mer för punltbehandling. Jag har iof några stora finnar som gör ont då och då men mitt största problem är små, små finnar över hela ansiktet. Kanske ska prova apotekets nya produkter om dessa tabletter inte funkar. Har annars hört mycket bra om Vichy från apoteket.

  • K -76

    Jag tror jag åt Jästex från Apoteket i nästan en månad innan jag såg resultat. Jag har inte haft några problem med magen överhuvudtaget.

  • nippon

    Annaa24,
    det tog nog ungefär 4-5 veckor innan jag började se att huden fått mer lyster och småkvisslorna var färre, precis som K-76 skrev. Det är en farlig massa tabletter man ska äta, men det hjälper!
    Tyvärr så har mina kvisslor kommit tillbaka på kinderna och i pannan nu. Önskar jag kunde fortsätta med Jästex, men min mage reagerar visst på allt!

    Lycka till!

  • Annaa24

    Okej K-76 och Nippon, då ska jag definitivt hålla ut!! Jag tar nu 12 tabletter varje dag, uppdelat på tre tillfällen, av Friggs öljäst. Och då är ändå dosen som står på burken 15 tabletter om dagen. Jag vet att Jästex från apoteket är en lite mindre dos men jag hade redan köpt Friggs.
    Nippon, jag tycker det är så synd att din mage inte klarar det! Önskar det fanns någon lösning. Reagerar din mage även om du bara tar en eller två tabletter oxå? Annars kanske det kunde hjälpa din hy om än bara lite lite. Jag har läst någon stans om att man kan göra en aniktsmask av riktig bakjäst blandat med lite vatten om man har akne-problem. Jag vet inte om det finns något samband mellan det som hjälper i jästtabletterna och det i en jäst-mask och det kanske är lite kladdigt, men vad gör man inte...

Svar på tråden Jästex och öljästtabletter mot finnar! Men hur länge?