• Celicelia

Romantiska Londontips

Vi skall välsignas i Svenska Kyrkan i London under midsommarhelgen och vill gärna ha romantiska tips. Har redan surfat på nätet efter traditionella londonsevärdheter, men är det någon som själv har upplevt:

en riktigt romantisk och fin restaurang?
    en fin romantisk plats för picknick i någon av de fina parkerna?
    något annat mysigt? Hur är London eye?

• Svar på tråden Romantiska Londontips
  • JuniBruttan

Jag blev friad till i toppen av london eye, så jag tycker så klart den är värt turen :)

• -August-

London Eye ar kanon, men tyvarr ar man ju aldrig ensam i en kabin. Biljetten kostar ca 200 och vill man vara ensam kan man hyra en egen kabin... Folk har fester i dessa hyttar faktiskt.

Parkerna ar jag fortjusa i. Jag bor alldeles vid Hyde park och alskar att ta promenader och ha picknickar dar. Hampstead Heath ar ocksa en fin park. De andra stadsparkerna ar mycket mindre och blir darfor ofta fullproppade.

• June20

suck nu blev jag ju ännu mera sugen på att åka bort en vecka till London!
    jag är en sådan som måste åka till London då o då för jag har ett litet sug som sätter in ibland o det är inte alltid man har tid el råd o åka bort på sommaren....
    sååååå sugen på att åka med min m2b för vi har aldrig vart där ihop.

vet inte om mitt tips är så romantiskt men förr förra gången ja va i London så va ja inne på Harrods o gick runto gick faktiskt vilse med några som ja var där med....helt plötsligt var vi 3 inne i deras bröllopsbutik där man kunde prova klänningarna....tala om o tappa hakan!!!!!!!!!!!! så fina saker som hängde där! :O Där hade jag def inte haft något imot att gå runt o titta nu när vi ska gifta oss o prova på klänningarna...

• Celicelia

Tack för all bra info tjejer! Är det någon annan som har ännu mera tips? Vi tänkte äta traditionellt "Afternoon tea" på Ritz också och det har jag fått jättebra tips om från en annan tråd här på torget.

• Emmie75

Jag har inte haft afternoon tea på Ritz så det är säkert bra. Men jag kan verkligen rekommendera Claridges, vid New Bond Street. Om man gillar lyx!
    Jag bor lite utanför London så för mig är Richmond min favorit. Uteserveringar vid Themsen och Richmond Park. Man kan ta en båt-tur till Hampton Court om man vill vara kulturell.
    Islington och Upper street om massor med bra uteställen.
    För shopping är Kings Road toppen och Richmond också.

Ha en underbar helg i London

Emmie

• it-belle

Ta en dag mot slutet av vistelsen och ta tåget till Oxford över dan. Som balsam för själen att komma till en mysig småstad efter några dagar i London.
    Där kan man hyra en båt för "punting" på floden - lite Venedigaktigt!
    Och så titta på alla vackra gamla universitet förstås.

• marro

Jag vill precis som emmie75 slå ett slag för Richmond! Verkligen supermysigt där! Däremot vill jag inte rekommendera området kring Marble Arch, riktigt bösigt! Finns en fantastisk restaurang i Covent Garden som heter Sarastro (eller nåt liknande). En restaurang med mycket inredning, och opera i högtalarna! Ligger ett stenkast från operan!

• Celicelia

Tack för alla tips! Någon som har några fler?

• highlight

Om ni vill ha super fin utsikt over london borde ni aka upp i the natwest tower. De har en restaurang pa 24 vaningen som heter Rhodes 24 eller annu battre an bar med lattare mat pa 42 vaningen som har panorama utsikt over hela London. Har ej varit uppe i London eye annu, men jag kan tanka mig att du kan fa samma utsikt med ett glas champagne och utan alla japanska turister pa 42 vaningen.

Sen ligger det en bar/restaurang precis vid Bank som heter Coq d'Argent. Den ligger hogst upp pa en av byggnaderna och man kan sitta pa taket som dem har gjort som en liten park med gras och blommor och sant. jatte harligt pa sommaren, men blir ganska fullt nar city folket slutar jobba pa eftermiddagen!

Svar på tråden Romantiska Londontips