Jag jobbar som Tupperwarekonsulent och har så gjort dom senaste 11 åren.
Visst kan det vara så som Maria_ säger, att man inte tjänar så mycket på det, MEN det beror helt och hållet på hur mycket produkter man köper hem för att visa. För man är INTE tvungen att köpa några, det bestämmer man själv. Allt man köper är dessutom avdragsgillt i deklarationen så man får tillbaks en del av det senare.
Ja, vi måste betala värdinnans tackgåva själv, den kostar 23:-.
Trycksakerna betalar vi också, dom flesta är gratis. Har man dessutom tur eller om man är duktig så har man möjlighet att jobba åt sig/vinna både trycksaker och nya produkter - då kostar dom ju ingenting.
En demonstration ska ta max 2 timmar, från det du kommer till det att du är klar för att åka. Jag brukar aldrig vara kvar och fika och det talar jag alltid om för värdinnan i förväg.
Sen ska, som sagt ovan, beställningarna sammanställas och du ska skicka in en order. I början kan det vara lite pillrigt, men när man gjort det ett par gånger så ska det ta max 10-15 minuter/vecka. Idag sköts dessutom mycket via internet, och då går det mycket smidigare och fortare.
Visst förekommer det rester, men väldigt sällan, iallafall här där jag säljer. Då behöver man inte åka två gånger, utan man väntar in nästa leverans när dom restade varorna kommit och sen levererar man allt på en och samma gång. Alternativet är att man åker två gånger, man kanske har en visning åt det hållet lite längre fram, eller om ni kan mötas någonstans....Går alltid att lösa.
Jag tycker att det är värt ett försök. Skapa dig en egen uppfattning om det passar just dig och din familj.
Nu vet jag inte vad du funderar på att sälja för slags produkter. Men kolla upp ordentligt innan vad det kostar att börja sälja. Vissa företag "kräver" att man ska köpa sin startkollektion själv, för mellan 2-8000:-, och det tycker jag känns fel. Varför ska man betala pengar för att få jobba åt ett företag?
I Tupperware betalar man inga egna pengar för att prova på hur det är att vara försäljare. Man provar jobbet i 10 veckor och sen kan man ta ställning till om man vill fortsätta eller tacka för sig.
Du får gärna fråga om du har några frågor.
Det är tack vare Tupperware som vi har råd att t.ex. åka utomlands en gång / år och nu gifta oss, så det kan helt enkelt vara värt ett försök - du har inte så mycket att förlora