• emma26

Överskriden budget!

Suck, så har vi överskridit budgeten med 10000:-.. Detta är pengar som egentligen ska gå till annat när vi kommer hem från bröllopsresan, men det känns så fel att börja stryka bort vissa saker,jag vill ha mitt bröllop så perfekt som jag kan få det,så vi får nog helt enkelt bita i det sura äpplet och ta den smällen!

Är det kanske fler än jag som känner så här eller är alla duktiga på att hålla sina budgetar?

• Svar på tråden Överskriden budget!
  • najna

jag brukar ha stenkoll, men nu när jag räknar efter så har det nog dragit iväg ett par tusen iallafall. Man räknar inte med alla småsaker som faktiskt också kostar.

• emma26

Nanja:
    Precis så som jag känner, det är dem där småsakerna som man bara "måste ha" som kostar!

• Sanasol

Vi har räknat väldigt högt på alla kostnader som vi inte redan nu vet exakt vad de kommer hamna på och som det ser ut kommer vi komma billigare undan än vi först trodde, gällande kostnaderna för själva bröllopet i sig. Vi räknar inte med ringar och resa i budgeten.

• Majn

Kollade över budgeten igår och den kommer att överskridas. Det är de små detaljerna som äkostar och de vill man ju inte ta bort. Skall kolla över de priser jag har fått och tajta till den ytterligare... Förhoppningsvis...

• Smurfina

Har inte ens en budget kan man säga...snålar och försöker hålla det mesta nere....förutom min klänning

Dekorationerna till festlokalen är det som kommer kosta mer än de borde dock....

• Ms N

Jag kommer DEFINITIVT att överskrida budgetten. Det är bara att medge att ju närmare bröllopet man kommer, ju mer roliga saker kommer man på och bara MÅSTE ha. Jag kan helt enkelt inte låta bli. Och så har man den ständiga ursäkten: Man gifter sig ju bara en gång... och vips, där flög 500 kronor till iväg...

• Jenniemaria

Jag gör som smurfina, vi kör lite på fri hand. Försöker ta det billigaste alternativet och hålla oss inom en ram på 50 000 men jag tror att vi kommer överskrida det.

• Rosenhaga

Vi har kapat alla "måsten" men pengarna rullar iväg ändå. Ligger inom ramen för budgeten trots allt - men jag trodde nog att vi skulle hamna en bit under budgeten. Tur vi hade lite marginal.

• Gerda

Vi har satt en budgetram - och anpassar kostnaderna dærefter. Blir en post dyrare, då får en annan del bli billigare.

Budgeten ær 50.000kr och om vi øverstiger med några tusingar gør det inget... men kommer vi uppåt 10.000... tja... då skulle jag se øver posterna igen - just før att vi har andra utgifter æn enbart brøllopet. Exempelvis så kommer klænningen inte alls att kosta mkt pengar medan fotograf, middagen och vigselringen tar størst bitar i vår budget.

• emma26

Vi är redan uppe i 100 000:- med resan iof men usch vad dyrt det har blitt...:/

• Gerda

Hehe... vi räknar inte in bröllopsresan eftersom den går på lika mkt som bröllopsbudgeten...

• Trollsländan

Vår budget har flygit sin kos och jag tänker inte lyfta på en enda sten för att hitta den igen. Det är skönt att blunda i alla fall just nu...

Svar på tråden Överskriden budget!