• TufferNennis

Dove BUS i ansiktet???

Jag ahr tröttnat på att försöka få barnvakt så att jag kan gå och sola, tänkte nu prova Dove Sommerglow.

Frågan är nu, kan man även använda den i ansiktet? Jag vill ju inte ha en sommarbrun kropp och ett vinterblekt ansikte.

Vilken nyans ska man välja? Hur ofta ska man smörja in sig? Färgar den av sig på kläderna? Jag vill ju inte att min vita klänning ska få bruna ränder.

Hjälp mig nån... Det är mindre än en månad kvar... PANIK!!!

• Svar på tråden Dove BUS i ansiktet???
  • MpMl

Jag har oxå köpt Doves summerglow. Jag köpte den ljusare eftersom den andra var slut. Jag är mellanljus i hyn, blond, blir rätt brun efter ett tags solande. Jag använder krämen i ansiktet, tycker den funkar jättebra, man nåste smörja några dagar för att få bästa effekt. Blir inga ränder. Ser så där lagomt fräsch ut. Har inte sett att den färgar av sig men har å andra sidan inte använt vita kläder direkt efter jag smörjt. Men det är ju bara att prova på en gammal t-shirt lr nåt. Ska prova den mörkare så fort dom får hem den men risken är nog att den kan bli för mörk på mig. Hoppas du fick lite hjälp i alla fall.

• TufferNennis

Tack snälla du MpMI. Jag har köpt den ljusare jag med, mest för att jag fick rådet att börja med den så att jag inte skulle få en chock av den mörkare nyansen.

Hoppas att den funkar bra på mig med, får se till att killen smörjer in ryggen noga bara... inte så snyggt med en brun framsida och en vit baksida =)

• MpMl

hihi nä det är sant, tar alltid hjälp av M2b till ryggen :)
    Lycka till med allt!!

Svar på tråden Dove BUS i ansiktet???