• Modelina

Alla ni som har hårförlängning (äkta hår)

Jag har nyss gjort hårförlängning (vågigt) och är jätte nöjd :D men nu har håret börjat blivit lite torrt och jag måste köpa några produkter som ger fukt så håret blir lent och fint igen.. men vet ej vad jag ska använda, det är tydligen inte bra med produkter som innehåller alcohol för löshåret(eller ens riktiga hår) som bara gör håret mer torrt och uttorkande. Men nästan alla produkter innehåller alcohol:(

Sen skulle jag vilja ha en produkt som får det vågiga håret att se finare ut och att det ej blir så frissigt efter att man har borstat det.. snälla ni kom med era tops nu! behövs verkligen!! :)

• Svar på tråden Alla ni som har hårförlängning (äkta hår)
  • Guldlook

Hej!
    Plattång på det vågiga håret och spraybalsam! Lycka till!!!

• Modelina

Guldlook: tack för svaret, men vill ej ha det platt utan vågigt som jag har nu, men vill ha en produkt som gör vågorna ännu finare och håret lent :D

• 26maj2007

frisören bör väll ha bra grejor.

• Glam

Modelina:
    Hejsan :)
    Tänk på att inte tvätta löshåret för ofta.. blir ofta torrare då..
    Jag avänder mig av Loreal Absolute repair en super duper bra inpackning som jag använder som balsam åt löshåret, sen MÅSTE du alltid använda värmeskyddande produkt när du fönar, plattar eller lockar håret, ja avänder osis flatliner. Detta finns o köpa på frisörsalonger. Min kopmis rekommednerade dessa produkter till mig(hon är frisör)
    Använd glansspray, det gör såå mycket just för löshår, mina favoriter är Camera ready o head rush från TIGI.
    Lycka till :)

• Fru Cinderella

Skaffa ett glansspray som är gjort för löshår samt schampo o spraybalsam. Gå till en frisör som sysslar med hårförlägningar så hjälper de dig. Du bör även skaffa en borste som är gjord för löshår.

• Modelina

jag har köpt både shampoo och inpackning (goldwell) och borste. Håret blir jätte lent efter jag tvättat det, men sedan torrt och lite burrigt när det torkat:/

• Linnak

Hej jag har hårförlängning med äkta hår har haft över ett år ,köp på ngn frisör-
    salong Redken schampoo o balsam för torrt hår jätte-bra tycker jag och en annan väninna som också använder det.

• Modelina

Linnak: Vad heter serien du använder? extreme eller?

• Loyal

När jag hade löshår hade jag samma problem. Det blev lite toort och glanslöst. Det absolut bästa du kan använda är silkesdroppar. Det blir superfin glans och lyster och du får behålla ditt vågiga hår. Det är superbra även på sitt egna hår att ha i topparna om det börjar kännas slitet.

Så mitt råd: Silkesdroppar.

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Ha i en massa balsam när du tvättar det och gör inpackning på löshåret ofta!
    Har inte din frisör rekommenderat ngt schampoo?

• Modelina

Loyal: tack för tipset, har du nåt bra tips på vilket märke? Kanske farouk? Hur blev håret efetr det, lent och mjukt?

• Loyal

Japp, det är faktiskt Farouk jag använder. Faraouk Biosilk (silktherapy)Håret blir verkligen lent och mjukt. Nu har jag inte löshår längre men brukar alltid ha i lite silkesdroppar i hårtopparna och även i längderna framför allt efter jag duschat. Håret blir jättemjukt och får massor av glans. Flaskan kostar en del men det är det värt, den är jättedryg.

• Modelina

någon som har testat tigis curl rock? Tänkte testa det för mina lockar..

• Meddelande borttaget
  • Emma B

ABSOLUT inte silkesdroppar!!!!

Livsfarligt vid hårförlängning med keratin!

• Emma B

Samma sak som silikon som man absolut inte ska ha när man har löshår

• Linnak

Hej Modelina !ja jag tror det är extreme Linna

Svar på tråden Alla ni som har hårförlängning (äkta hår)